Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Öğretimde Bireysel FarklılıklarEGT302123200
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu @ İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı
Seçmeli @ Sosyal Bilgiler Eğitimi Lisans Programı
Seçmeli @ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Lisans Programı
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimEğitim Bilimleri Bölümü
Dersin KoordinatörüSertel ALTUN
Dersi Veren(ler)İbrahim KOCABAŞ
Asistan(lar)ıDeniz Canca
Dersin AmacıBu derste öğrencilerin, eğitim programı geliştirme sürecinde, bireyin gelişimsel ve öğrenme özelliklerini kavrama, öğrenme faaliyetlerinin temelini oluşturan öğrenmeye ilişkin bireysel farklılıklarla ilgili temel kavram ve ilkeleri öğrenmeleri hedeflenmektedir
Dersin İçeriğiÖğretimde bireysel farklılıklar nelerdir, öğretimde bireysel farklılıkların önemi, öz düzenlemeye dayalı öğrenme süreçleri, öğrenmede motivasyonel faktörler, öğrenme stratejileri, öğrenme stilleri ve türleri dersin içeriğini oluşturmaktadır
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Erden, M. Altun, S., (2006). Öğrenme Stilleri. İstanbul: Morpa Yayınevi.
  • Erden, M., Akman, Y., (1996). Eğitim Psikolojisi. Ankara: Arkadaş Y.
  • Eggen, P. D., Kauchak, D.P., (2000). Strategies for Teachers. Boston:
  • Erden, M., Akman., Y., (2001). Gelişim ve Öğrenme. Anakara: Arkadaş Y.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Bireysel farklılıklarla ilgili temel kavramları tanır.
  2. Öğrenme etkinliklerini bireysel farklılıkları göz önünde bulundurarak planlar.
  3. Farklı öğrenme stratejilerini tanır.
  4. Zeka, üstün yetenek ve özel eğitimle ilgili uygulamaları kavrar.
  5. Zeka, üstün yetenek ve özel eğitimle ilgili uygulamaları kavrar.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Öğrenme nedir? Öğrenmede bireysel farklılıklar nelerdir?
2Öğrenmede bireysel farklılıkların önemi.
3Öz-düzenleme becerisi.
4Motivasyonel faktörler.
5Öğrenme stratejileri, bilişsel stratejiler, kaynakları yönetme stratejileri.
6Öğrenme stilleri.
7Ara sınav.
8Bilgiyi algılama ve işleme tercihine göre öğrenme stilleri.
9Bilgiyi alma tercihine göre öğrenme stilleri.
10Doğuştan gelen kişilik özelliklerine göre öğrenme stilleri.
11Öğrencilerin yeteneklerine göre öğrenme stilleri.
12Öğrencilerin tercih ettikleri çalışma koşullarına göre öğrenme stilleri.
13Grup çalışması.
14Sunumlar.
15Genel değerlendirme.
16Final sınavı.

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev115
Sunum/Jüri
Projeler115
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar130
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati163
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Derse Özgü Staj
Ödev18
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer18
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)18
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)116
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok