Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Eğitimde Yaratıcı DramaEGT211134300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli @ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Lisans Programı
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimEğitim Bilimleri Bölümü
Dersin KoordinatörüNermin ÇİFTÇİ ARIDAĞ
Dersi Veren(ler)İbrahim KOCABAŞ
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıBu derste öğrencilerin; mesleki düzeyde bir drama dersini tasarımlama ve uygulama becerisi kazanması ve alana olumlu tutum geliştirmeleri amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiDramaya Giriş: Dramanın tanımı, temel kavramları, tarihçesi, drama, oyun, tiyatro ve psikodrama arasındaki farklılıklar. Dramanın Yararları: Dramanın yaratıcılık, zihinsel gelişim, kişilerarası ilişkiler, sosyal beceriler, karar verme ve problem çözme becerileri, duyguların fakında olma ve kendi ifade etme becerileri üzerindeki etkileri. Dramanın Aşamaları ve Teknikleri: Hazırlık, canlandırma aşaması, değerlendirme aşaması,dramada kullanılan çeşitli teknikler (Doğaçlama (improvisation), rol oynama (role play), fotoğraf anı (stil image), mim, rol kartları(role cards) vb.) Dramanın sözcük olarak kökeni, tanımı. Yaratıcı dramanın tanımı, amaçları. Yaratıcı drama, tiyatro, oyunculuk arasındaki farklar. Yaratıcı dramanın/ drama uygulamalarının özellikleri, öğeleri, boyutları, drama uygulamaları. Yaratıcı dramanın dünyadaki ve Türkiye’deki tarihçesi. Yaratıcı drama alanındaki öncüler. Bireysel özellikler ve bu özelliklerin tanınması. Bireyler ve Gruplararası iletişim-etkileşim. Duyu, güven çalışmaları. Uyum, gözlem çalışmaları. Oyun, rol oynama, doğaçlama kavramları. Yaratıcı dramada kullanılan teknikler ve bunları uygulama.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Adıgüzel,H. Ömer; (1993). “Oyun ve Yaratıcı Drama İlişkisi”. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Önder, A. (2007). Yaşayarak Öğrenme İçin Eğitici Drama. Nobel Yayıncılık: İstanbul.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Dram kavramını açıklar.
  2. Drama kavramını tanımlar.
  3. Etkileşim kavramını anlamlandırır.
  4. İletişim kavramını açıklar.
  5. Eylem kavramını tanımlar.
  6. Yaratıcılık kavramını açıklar.
  7. Empati kavramını anlamlandırır.
  8. Eğitimde yaratıcı dramanın süreç ve boyutlarını açıklar.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Tanışma, iletişim, etkileşim çalışmaları.
2Uyum çalışmaları.İlgili kaynakların okunması
3Güven çalışmaları.İlgili kaynakların okunması
4Beş duyu çalışmaları.İlgili kaynakların okunması
5Yaratıcı drama, sanatlar (edebiyat) ve teknikler.İlgili kaynakların okunması
6Kuramsal anlatım, tartışma ve örnekler.İlgili kaynakların okunması
7Yaratıcı drama, sanatlar (resim) ve teknikler.İlgili kaynakların okunması
8Ara sınav.
9Yaratıcı drama ve sanatlar (obje ve fotoğraf), teknikler.
10Yaratıcı drama ve sanatlar(müzik), orff ve beden perküsyon
11Yaratıcı drama uygulamaları.İlgili kaynakların okunması
12Yaratıcı drama uygulamaları.İlgili kaynakların okunması
13Yaratıcı drama uygulamaları.İlgili kaynakların okunması
14Yaratıcı drama uygulamaları.İlgili kaynakların okunması
15Yaratıcı drama uygulamaları.İlgili kaynakların okunması
16Final sınavı.

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev420
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar130
Final150
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati163
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Derse Özgü Staj
Ödev410
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)18
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)116
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok