Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Fen Teknoloji ve ToplumIMO405235300
ÖnkoşullarYok
YarıyılBahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli @ İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı
Ders KategorisiGenel Kültür Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik Birimİlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı
Dersin KoordinatörüHülya Kadıoğlu
Dersi Veren(ler)Hasan Ünal
Asistan(lar)ıZehra Taşpınar
Dersin AmacıDersin amaci fen bilgisi ogretmen adaylarina ogretim modellerinden Fen Technoloji ve Toplum yaklasimininin tanitilmasi ayni zamanda fen teknoloji ve toplumun nasil etkilesim icerisinde olduklarinin anlasilmasi amaclanmaktadir.
Dersin İçeriğiDersin icerigini yerel, ulusal ve uluslararasi (cevresel, politik ve sosyal vs) konular olusturmaktadir.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • AKKOYUNLU, B.&DERYAKULU, D. (1998). Çağdaş Eğitimde Yeni Teknolojiler. Anadolu Üniversitesi AÖF Yayınları. No: 564.
  • YILDIZ, R. ve ark 2002,Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Mikro Yayınları 24,
  • Gazeteler, dergiler ve Makaleler.
Opsiyonel Program BileşenleriDersin meslek eğitimini sağlamaya yönelik katkısı: Bu ders, aşağıdaki MEB/RPD mesleki yeterlikleri ile doğrudan ilişkilidir. 1. Ölçme ve Değerlendirmede süreç ve sonuç odaklı yöntemler kullanır 2. Öğretim sürecini planlarken milli ve manevi değerleri dikkate alır. Öğrencilerin milli ve manevi değerleri içselleştirmesine katkıda bulunacak öğrenme ortamları oluşturur. 3. Öğrencilerin öğrenme sürecine aktif katılımlarını sağlar. 4. Uygulamalarında çalıştığı çevrenin doğal, kültürel ve sosyoekonomik özelliklerini dikkate alır. 5. Doğal çevre ile tarihsel ve kültürel mirasın korunmasına duyarlıdır. TYYÇ’deki aşağıdaki yeterliklerle ilişkilidir: 1. Kendi öz değerlendirmesini yapabilir. Sosyal ve kültürel etkinliklere katılır. 2. Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olur, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilir ve sınıf içi uygulamalarında kullanır. 3. Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır. Öğrenmeyi öğrenir. Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Dersin öğretiminde anlatım, tartışma, soru-cevap ve işbirlikli öğrenme yöntem ve teknikleri uygulanmaktadır. Ölçme ve değerlendirme: Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ara sınav,ödevler ve yıl sonu sınavları dikkate alınmaktadır.

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler bilimsel okuryazarlık kavramını anlar.
  2. Öğrenciler grup aktivitesi hazırlayabilir ve bireysel projelerde çalışabilir.
  3. Öğrenciler bilimsel araştırma yapabilir.
  4. Öğrenciler kişisel, yerel ve ulusal problemlerle ilgili çözüm önerisi sunar.
  5. Öğrenciler fen teknoloji ve toplumun birbirlerini nasıl etkilediğini bilir.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Kurs hakkinda genel bilgilendirmeN/A
2Fen Teknoloji ve Toplum (FTT) YaklasimiDers Kitabı
3Sosyobilimsel KonularDers Kitabı
4Bilimsel SorgulamaDers Kitabı
5Haber-Rapor degerlendirmeGazete ve makaleler
6Bilim ve EtikDers Kitabı
7Bilim ve toplum, bilim toplumu nasil etkiliyorDers Kitabı
8Ara SınavN/A
9Fen, Teknoloji,Toplum Arasındaki İlişki ve Bugünkü DurumuDers Kitabı
10Kisisel Proje SunumuN/A
11Kisisel Proje SunumuN/A
12Ara SınavN/A
13Grup Proje SunumuN/A
14Grup Proje SunumuN/A
15Bireysel ve grup değerlendirmeN/A
16Final SınavıN/A

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev820
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar240
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati163
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması161
Derse Özgü Staj
Ödev83
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)215
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)120
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok