Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Eğitimde Aile Okul ve ToplumSNF515437.5300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli @ İlköğretim ABD Sınıf Öğretmenliği Yüksek Lisans Programı
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimSınıf Eğitimi
Dersin KoordinatörüMehmet Faik Yılmaz
Dersi Veren(ler)Mustafa Yeşilyurt
Asistan(lar)ıZeynep Doğan
Dersin AmacıÇocukların eğitiminde okul, aile, çevre, öğretmen ve eğitim sistemi gibi faktörler etkili olmaktadır. Bu dersin amacı, özellikle son yıllarda önemi daha da artan ve eğitimde çok önemli bir rolü olan okul-aile- çevre iş birliğinin yeri ve önemini belirtmektir.
Dersin İçeriğiÇocuğun eğitimine ailenin katılımı konusuna ilişkin olarak, aile, çocuk ve okul kaynaklı problemler tartışılacak, bu problemlerin giderilmesi için neler yapılması gerektiği tespit edilmeye çalışılacaktır. Aileleri çocuk eğitimine katmanın yolları bu konuda okula ve öğretmenlere düşen görevler öğrenilecektir.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • TAYMAZ, H. (2001). Okul Yönetimi, Pegem A Yayıncılık, Ankara
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler, aile, çocuk ve okul kaynaklı problemlerle ilgili ve bu problemlerin giderilmesi için neler yapılması gerektiği konusunda bilgi sahibi olacaklardır
  2. Öğrenciler, eğitimde ailenin önemi ve etkisi konusunda bilgi sahibi olacaklar
  3. Öğrenciler, eğitim, okul, aile ve toplum ile ilgili bilgi edineceklerdir
  4. Öğrenciler, okul aile birliği çalışmaları hakkında bilgi edineceklerdir
  5. Öğrenciler, çevre kalkınmasında okulun rolü hakkında bilgi edineceklerdir

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Okul-çevre ilişkileriİlgili kaynak
2Çevre kalkınmasında okulun katkıda bulunmasıİlgili kaynak
3Okul-aile iş birliği ve aile katılımının sağlanmasıİlgili kaynak
4Demokratik düzende, okulun ne yapacağını çevrenin bilmesiİlgili kaynak
5Çevrenin eğitime desteğinin sağlanması ve halkla ilişkilerİlgili kaynak
6Okul yöneticisi, çevre ve toplumun okuldan beklentileri ve bunları karşılama yollarıİlgili kaynak
7Vizeİlgili kaynak
8Çevre ve toplumun istek ve ihtiyaçlarıİlgili kaynak
9Okulun çevre ve topluma hizmeti verebilmesi.İlgili kaynak
10Okul aile birliği çalışmalarının yapılmasıİlgili kaynak
11Okul- ev iletişimiİlgili kaynak
12Evde öğretim etkinliklerine katılmaİlgili kaynak
13Okul-Aile-Çevre İş Birliğiİlgili kaynak
14Okul-aile-Çevre bütünleşmesini sağlayabilmek için önerilerİlgili kaynak
15Okul-aile-Çevre bütünleşmesini sağlayabilmek için önerilerİlgili kaynak
16Final Sınavıİlgili kaynak

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev220
Sunum/Jüri210
Projeler120
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar120
Final130
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati163
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması163
Derse Özgü Staj
Ödev220
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler120
Sunum / Seminer215
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)115
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)120
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok