Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
İlişkisel PazarlamaISL611037.5300
ÖnkoşullarYok
YarıyılBahar
Dersin Diliİngilizce, Türkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüSeçmeli @ İşletme ABD İşletme Yönetimi Doktora Programı
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik Birimİşletme Bölümü
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)Salih Durer
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıMİY’nin etkin ilişkisel pazarlama açısından planlama, uygulama ve kontroldeki rolünün anlaşılması. Müşterinin hayat boyu değerinin hesaplanması ve MİY uygulamalarındaki kullanım alanlarının açıklanması. MİY’nin müşterileri elde etme, büyütme ve sadık hale getirmek açısından rolünün ortaya konması. Başarılı MİY uygulamalarında kritik başarı faktörlerinin tanımlanması. MİY uygulamalarında kullanılan mevcut ve gelişmekte olan teknolojilere ilişkin açıklamalar yapılması
Dersin İçeriğiMİY kavramının strateji, organizasyon ve bilgi teknolojileri temel alınarak açıklanması. Ders MİY’nin pazarlama uygulamalarındaki rolünü ve pazarlama uygulamaları açısından önemini ortaya koymaktadır. Bunun yanında “müşteri ilişkileri yönetimi(MİY)”, “müşteri değeri”, “müşteri bağlılığı”, “analitik ve operasyonel CRM” gibi kavramlara ilişkin açıklamalar yapılmaktadır.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Customer Relationship Management, Ed Peelen
  • Müşteri İlişkileri Yönetimi, Yavuz Odabaşı
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Müşteri odaklı pazarlama anlayışı kazanılır.
  2. Pazarlama stratejisi kapsamında müşteri ilişkileri yönetiminin rolü tanımlanır.
  3. Müşteri ilişkileri türleri incelenir.
  4. Veritabanına dayalı pazarlama ve müşteri sadakar programları incelenir.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Müşteri İlişkileri Yönetimi Kavramı, Müşteri İlişkileri Yönetiminin Bileşenleri, MİY süreçleri ve sistemleriDers kitapları ve güncel uygulamadan örnekler
2Müşteri – tedarikçi İlişkileriDers kitapları ve güncel uygulamadan örnekler
3MİY stratejileri, Başarılı CRM stratejilerinin çıktı ve sonuçlarıDers kitapları ve güncel uygulamadan örnekler
4Müşteri bilgisi, müşteri iletişimiDers kitapları ve güncel uygulamadan örnekler
5Analitik CRMDers kitapları ve güncel uygulamadan örnekler
6Müşteri veritabanları, veri madenciliği ve Veri tabanlı pazarlama Ders kitapları ve güncel uygulamadan örnekler
7VizeDers kitapları ve güncel uygulamadan örnekler
8KişiselleştirmeDers kitapları ve güncel uygulamadan örnekler
9Müşteri Sadakat ProgramlarıDers kitapları ve güncel uygulamadan örnekler
10Müşteri Değeri, Müşterinin Hayat Boyu DeğeriDers kitapları ve güncel uygulamadan örnekler
11Operasyonel CRM, Çağrı Merkezi Yönetini, İnternet ve Doğrudan PazarlamaDers kitapları ve güncel uygulamadan örnekler
12VizeDers kitapları ve güncel uygulamadan örnekler
13MİY sistemleri, veri depolama, üçüncü parti MİY uygulamalarıDers kitapları ve güncel uygulamadan örnekler
14MİY Yol Haritası, MİY’nde Proje YönetimiDers kitapları ve güncel uygulamadan örnekler
15Vaka analizleriDers kitapları ve güncel uygulamadan örnekler
16FinalDers kitapları ve güncel uygulamadan örnekler

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar260
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati163
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması165
Derse Özgü Staj
Ödev220
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler150
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)22
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)12
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok