Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
İlköğretimde Özel Eğitime Muhtaç Çocukların EğitimiSNF514037.5300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli @ İlköğretim ABD Sınıf Öğretmenliği Yüksek Lisans Programı
Ders KategorisiGenel Kültür Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimSınıf Eğitimi
Dersin KoordinatörüMehmet Faik Yılmaz
Dersi Veren(ler)Mustafa Yeşilyurt
Asistan(lar)ıZeynep Doğan
Dersin AmacıÖzel eğitime ihtiyaç duyan bireylerin eğitimini tanıma (a) Bu bireylerin psikolojik, sosyal, bilişsel, fiziksel özelliklerini hakkında farkındalık edinme (b) Bu öğrencilere yönelik eğitim opsiyonlarını öğrenme (c) Bireylerin öğrenme gereksinimlerine cevap verecek eğitim ortamını öğrencilere sunmak için gerekli çalışmaları yapmak.
Dersin İçeriğiÖzel eğitim gerektiren öğrencilerin bireysel özellikleri dikkate alınarak normal akranlarıyla aynı sınıfta ve aynı okulda eğitim görmelerini sağlamaya yönelik çalışmalar ve bu çalışmaların sonuçları
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitime Giriş, Ayşegül Ataman, Gündüz Eğitim Yayınları
  • Özel Eğitim, İbrahim H. Diken, Pegem Akademi Yayıncılık
  • Özel Eğitime Giriş, İbrahim H. Diken, Atilla Cavkaytar, Kök Yayıncılık
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler, özel eğitime ihtiyaç duyan bireylerin eğitimi bilgisini edinmiş olacaklardır
  2. Öğrenciler, özel eğitime ihtiyaç duyan bireylerin öğrenme gereksinimlerine cevap verebilme bilgisini edinmiş olacaklardır
  3. Öğrenciler, empati yeteneğini kullanma bilgisi edineceklerdir
  4. Öğrenciler, özel öğretimde kullanılan bilimsel araştırma yöntemleri hakkında bilgi edineceklerdir
  5. Öğrenciler, farklı özelliğe sahip çocuk aileleri ile nasıl iletişim kurmaları gerektiğiyle ilgili bilgi edineceklerdir

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Özel eğitime muhtaç olmanın nedenleriİlgili kaynak
2Özel eğitimin tarihçesiİlgili kaynak
3Farklı özelliğe sahip çocuk aileleri ile yapılan çalışmalarİlgili kaynak
4Özel öğretimde kullanılan bilimsel araştırma yöntemleriİlgili kaynak
5Zeka geriliği olan çocuklarİlgili kaynak
6Üstün zekalı ve üstün yetenekli çocuklarİlgili kaynak
7Vizeİlgili kaynak
8Gelişimi tehlike altında olan çocuklarİlgili kaynak
9Öğrenme güçlüğü gösteren çocuklarİlgili kaynak
10Duygusal ve davranışsal bozukluları olan çocuklarİlgili kaynak
11İletişim yetersizliği olan çocuklarİlgili kaynak
12Görme yetersizliği olan çocuklarİlgili kaynak
13İşitme yetersizliği olan çocuklarİlgili kaynak
14Otizm ve Otistik bozukluğu olan çocuklarİlgili kaynak
15Otizm ve Otistik bozukluğu olan çocuklarİlgili kaynak
16Final Sınavıİlgili kaynak

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği810
Ödev1620
Sunum/Jüri810
Projeler810
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar120
Final130
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati163
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması83
Derse Özgü Staj
Ödev163
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği83
Projeler83
Sunum / Seminer83
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)115
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)120
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok