Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
İlköğretimde Sanat Eğitimi ve SorunlarıSNF513937.5300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli @ İlköğretim ABD Sınıf Öğretmenliği Yüksek Lisans Programı
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimSınıf Eğitimi
Dersin KoordinatörüMehmet Faik Yılmaz
Dersi Veren(ler)Mustafa Yeşilyurt
Asistan(lar)ıZeynep Doğan
Dersin AmacıSanat gelişimi ile ilköğretim çağındaki çocuğun gelişim paralelini anlayabilmek ve müfredat ve öğretim metotlarının bu doğrultuda olup olmadığını tespit etmek bu dersin öncelikli amaçlarındandır.
Dersin İçeriğiDerste sanat eğitimi ve öğretiminin yöntemleri, öğrenme-öğretme süreçleri eleştirel bir bakış açıyla incelenerek ve özel öğretim yöntem ve stratejileri ile ilişkilendirilmeler yapılacaktır.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • İ. San, Sanat ve Eğitim, Ankara Üniversitesi Basımevi, Ankara, 1985.
  • G. Türkdoğan, Sanat Eğitiminin Yöntemleri, Kadıoğlu Matbaası, Ankara, 1981.
  • İ. San, Sanatla Eğitim Üzerine Yeni Düşünceler, Millî Eğitim-Eğitim-Sanat Kültür Dergisi, Millî Eğitim Bakanlığı Basımevi, Ankara, 1998.
  • İ. San, Sanat eğitimi kuramları, Ütopya yayınları, Ankara, 2003.
  • O. Tekin Kırışoğlu, Sanatta Eğitim; Görmek, Anlamak, Yaratmak, Demircioğlu matbaacılık, Ankara, 1991.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler, sanat eğitimi ile ilgili öğretim yöntem ve teknikleri hakkında bilgi edineceklerdir
  2. Öğrenciler, sanat eğitiminin sorunları hakkında bilgi edineceklerdir
  3. Öğrenciler, sanat eğitiminin sorunlarına yönelik çözüm önerileri geliştirme bilgisi edineceklerdir
  4. Öğrenciler, eğitim ve sanat arasındaki ilişkinin nasıl olması gerektiğiyle ilgili bilgi edineceklerdir
  5. Öğrenciler, Türkiye'deki sanat eğitimi ile ilgili bilgi edineceklerdir

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Sanat eğitimi nasıl olmalıdır?İlgili kaynak
2Eğitim ve sanat arasındaki ilişkiİlgili kaynak
3İlköğretimde sanat eğitimi ve amaçlarıİlgili kaynak
4İlköğretimde görsel sanat eğitimiİlgili kaynak
5Sanat eğitimi ve öğretiminin yöntemleriİlgili kaynak
6Günümüz sanat eğitiminde uygulanan öğretme yöntemleriİlgili kaynak
7Vizeİlgili kaynak
8Türkiye’de sanat eğitimiİlgili kaynak
9Diğer ülkelerde sanat eğitimiİlgili kaynak
10Sanat eğitiminde değerlendirme yöntemleriİlgili kaynak
11Günümüz sanat eğitiminde uygulanan değerlendirme yöntemleriİlgili kaynak
12Sanat eğitiminde ideal yöntem nasıl olmalıdır?İlgili kaynak
13Sanat eğitiminin sorunlarıİlgili kaynak
14Sanat eğitiminin sorunlarına yönelik çözüm önerileriİlgili kaynak
15Sanat eğitiminin sorunlarına yönelik çözüm önerileriİlgili kaynak
16Final Sınavıİlgili kaynak

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği810
Ödev1620
Sunum/Jüri810
Projeler810
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar120
Final130
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati163
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması83
Derse Özgü Staj
Ödev163
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği83
Projeler83
Sunum / Seminer83
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)115
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)120
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok