Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Öğrenme ve Öğretme Süreçleri SNF512137.5300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli @ İlköğretim ABD Sınıf Öğretmenliği Yüksek Lisans Programı (Tezsiz, 2. Öğretim)
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimSınıf Eğitimi
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)Mustafa Yeşilyurt
Asistan(lar)ıZeynep Doğan
Dersin AmacıBu dersin amacı; öğrencinin öğrenme-öğretme süreçlerinin kapsadığı temel terimleri kavrayabilmesini sağlamaktır. Gelişim, öğrenme ve öğretmeyle ilgili kuram, yaklaşım ve modelleri kavrayarak, öğretimi düzenlemede kullanılabilecek öğrenme ilkelerini açıklamak. Çeşitli düzey ve türde eğitim durumları düzenlemek, gelişim ve öğrenme ilkelerini kullanarak, öğrenme kuramlarının üstünlük ve sınırlılıklarını karşılaştırabilmektir.
Dersin İçeriğiBölüm 1. Gelişim Bölüm 2. Öğrenme Bölüm 3. Öğretim • Öğretme-Öğrenme Model Ve Stratejileri • Öğrenme Ürünleri Ve Öğretim
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Yüksel Özden, Öğrenme ve Öğretme (Pegem A Yayıncılık, Ankara, 2005), A. Saban, Öğrenme-Öğretme Süreci: Yeni Teori ve Yaklaşımlar (Nobel Yayınları, Ankara, 2000), N. Bümen, Okulda Çoklu Zeka Kuramı (Pegem A Yayınları, Ankara, 2002), N. Fidan, Okulda Öğrenme ve Öğretim (Kadıoğlu Matbaası, Ankara, 1986)
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler, öğrenme-öğretme süreçlerinin kapsadığı temel terimler ve ilkeler hakkında ayrıntılı bilgi edinecektir
  2. Öğrenciler, öğrenme stillerinin önemini yorumlama hakkında bilgi edineceklerdir
  3. Öğrenciler, öğrenme stillerine uygun öğretme stratejilerinin nasıl geliştirileceği hakkında bilgi edineceklerdir
  4. Öğrenciler, öğrenme-öğretme süreçlerini kavrayabilme becerisine sahip olacaklardır
  5. Öğrenciler, farklı öğrenme ihtiyaçlarını karşılayacak ders işleme şekli hakkında bilgi sahibi olacaklardır

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Bilginin Doğası ve Eğitim Sisteminin Yeniden Yapılandırılmasıİlgili kaynak
2Klasik Öğrenme Kuramları ve Öğretim İlkeleriİlgili kaynak
3Klasik Öğrenme Kuramları ve Öğretim İlkeleriİlgili kaynak
4Beyin Temelli Öğrenme Kuramları ve Öğretim İlkeleriİlgili kaynak
5Öğrenme Faklı Bir Bakış: Yapılandırmacılıkİlgili kaynak
6Düşünme ve Öğrenme Tarzımızİlgili kaynak
7Vizeİlgili kaynak
8Çoklu Zekâ Teorisiİlgili kaynak
9Düşünmeyi Öğrenmeİlgili kaynak
10Eleştirel Düşünmeİlgili kaynak
11Düşünme Teknikleriİlgili kaynak
12Ara sınav 2İlgili kaynak
13Eğitim Durumunu Gözlemekİlgili kaynak
14Farklı Öğrenme İhtiyaçlarını Karşılayacak Ders İşleme Tarzıİlgili kaynak
15Öğretimin Zenginleştirilmesiİlgili kaynak
16Final Sınavıİlgili kaynak

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev510
Sunum/Jüri110
Projeler310
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar230
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati163
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Derse Özgü Staj
Ödev512
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler315
Sunum / Seminer115
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)217
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)120
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok