Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Okuma Yazma Eğitiminde SorunlarSNF512437.5300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli @ İlköğretim ABD Sınıf Öğretmenliği Yüksek Lisans Programı (Tezsiz, 2. Öğretim)
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimSınıf Eğitimi
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)Mustafa Yeşilyurt
Asistan(lar)ıZeynep Doğan
Dersin AmacıBu dersin amacı okuma ve yazma eğitimi alanındaki sorunları tanımak ve bu sorunlara çözüm üretebilme gücünü geliştirmek ve bu çerçevede sorunları ayrıntılı bir şekilde inceleyip çözüm üretmektir.
Dersin İçeriğiOkuma ve yazma eğitiminde günümüz sorunlarını ve çözüm yollarını tartışmak, topluma okuma alışkanlığı kazandırma meselesine eleştirel ve geniş bir bakış açısı ile yaklaşabilmek maksadıyla temelleri ayrıntılı bir şekilde incelenir.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • F. Güneş, Okuma-Yazma Öğretimi ve Beyin Teknolojisi, Ocak Yay., Ankara 2004
  • H. Güleryüz, Türkçe İlkokuma Yazma Öğretimi (Kuram ve Uygulamaları), PegemA Yay., Ankara 2002.
  • Cemal Yıldız, Eleştirel Okuma, PegemA Yay., Ankara 2002.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler, irdeleme ve inceleme becerileri üzerine bilgi edineceklerdir
  2. Öğrenciler, Okuma-Yazma Eğitiminde Sorunsuz Eğitim Metodlarını Uygulamayı öğreneceklerdir
  3. Öğrenciler, Okuma-Yazma eğitiminde karşılaşılan sorunlardan haberdar olacaklar ve çözüm önerilerinde bulunacaklardır
  4. Öğrenciler, Okuma ve yazmayı yavaş öğrenenlerin sorunları hakkında bilgi sahibi olacaklardır
  5. Öğrenciler, okuma eğitimi ve çocuklarda dil gelişiminde karşılaşılan sorunları kavrayabilme becerisine sahip olacaklardır

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1İlk okuma ve yazmanın anlamında yaşanan sorunlar İlgili kaynak
2İlk okuma ve yazmanın anlamında yaşanan sorunlar İlgili kaynak
3İlk okuma ve yazma öğretimi ve öğretmenlik sorunlarıİlgili kaynak
4Okul olgunluğu-kuluçka dönemi ve hazır bulunuşluluk sorunları Iİlgili kaynak
5Okul olgunluğu-kuluçka dönemi ve hazır bulunuşluluk sorunları IIİlgili kaynak
6Kitap; Çocuğunuza Nasıl Okuma Öğretirsiniz? İlgili kaynak
7Vizeİlgili kaynak
8İlk okuma ve yazma öğretiminde yöntem sorunlarıİlgili kaynak
9Bütün Dil Yönteminde karşılaşılan sorunlarİlgili kaynak
10Bütün Dil Yöntemi karşılaşılan sorunlarİlgili kaynak
11Ses Yöntemi karşılaşılan sorunlarİlgili kaynak
12Ara sınav 2İlgili kaynak
13Kitap; Okuma Eğitimi ve Çocuklarda Dil Gelişiminde karşılaşılan sorunlar İlgili kaynak
14Okuma ve yazmayı yavaş öğrenenlerin sorunları İlgili kaynak
15Okuma ve yazmayı hızlı öğrenenlerin sorunları İlgili kaynak
16Final Sınavıİlgili kaynak

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği310
Ödev610
Sunum/Jüri310
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar230
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati163
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Derse Özgü Staj
Ödev612
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği310
Projeler
Sunum / Seminer310
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)215
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)120
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok