Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Müze ve Galerilerde EğitimSYP451234300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli @ Sanat Yönetimi Lisans Programı
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimSanat Bölümü
Dersin KoordinatörüKadriye TEZCAN AKMEHMET
Dersi Veren(ler)İlhan ÖZKEÇECİ
Asistan(lar)ıSaliha Nesli GÜL
Dersin AmacıÖğrencilere bir müze için farklı izleyici gruplarına yönelik eğitim programları oluşturma ve uygulama ile ilgili temel bilgilerin kazandırılması ve müzelerde eğitim etkinliklerinin anlamı ve öneminin kavratılması.
Dersin İçeriğiEğitim ve öğrenme ile ilgili temel kavramlar; müzelerde eğitim etkinliklerinin anlamı, önemi, tarihçesi, uygulama alanları; müzeler için eğitim etkinlikleri hazırlama; etkinlik kavramını belirleyen öğeler: hedef, kapsam, değerlendirme; müze-toplum-izleyici ilişkisi.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Hooper-Greenhill, Eilean (edit). The Educational Role of the Museum. London: Routledge, 1996.
  • Hein, George E. Learning in the Museum. Reprinted. New York: Routledge, 1998.
  • Hooper-Greenhill, Eilean (edit). The Educational Role of the Museum. Second Edition. London: Routledge, 1999.
  • Hooper-Greenhill. Müze ve Galeri Eğitimi.Çev. Meltem Örge Evren, Emine Gül Kapçı. Ankara: Ankara Üniversitesi Çocuk Kültürü Araştırma ve Uygulama Merkezi Yayınları, No:4. 1999.
  • Bacanlı, Hasan. Gelişim ve Öğrenme. 3. Baskı. Nobel Yay. 2000.
  • Erden, Münire ve Yasemin Akman. Gelişim-Öğrenme-Öğretme. 7. Baskı. Ankara: Arkadaş Yay., 1998.
  • Fidan, Nurettin ve M. Erden. Eğitime Giriş. İstanbul: Alkım Yay. 1998.
  • Gartenhaus, Alan, R. Yaratıcı Düşünme ve Müzeler. Ankara: Anakara Üniversitesi Çocuk Kültürü Araştırma ve Uygulama Merkezi, 2000.
  • Hooper-Greenhill, Eilean. Museum and Their Visitors. London: Routledge, 1994.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Eğitim ve müze eğitimi ile ilgili temel kavramları bilmek.
  2. Müzelerde eğitim etkinliklerinin anlamı ve önemini kavramak.
  3. Bir müze için farklı izleyici gruplarına yönelik eğitim etkinlikleri hazırlanması için temel bilgi ve becerilere sahip olmak.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Eğitimin Anlamı, Eğitim ve Öğrenme İle İlgili Temel KavramlarNA
2Formal Eğitim-İnformal Eğitim, Eğitim Kurumlarının İşlevleri NA
3Müze Eğitiminin Anlamı, Önemi, Tarihçesi NA
4Müze-Toplum İlişkisi NA
5Müzelerde Eğitim Etkinlikleri Türleri;Müzeler İçin Eğitim Etkinlikleri Hazırlama; Etkinlik Kapsamını Belirleyen Öğelerin İrdelenmesiNA
6Ödev Sunumu NA
7Eğitim Teorileri ve Müze Eğitimi NA
8Eğitim Teorileri ve Müze Eğitimi-Müzede İnceleme NA
9Öğrenme-Öğrenme Teorileri; Öğrenme ve Müze Eğitimi NA
10İzleyici ve Öğrenme: Ödev Sunumu NA
11Gelişim Psikolojisi NA
12Gelişim Psikolojisi ve Müze Eğitimi: Müzede İnceleme NA
13Ödev SunumuNA
14Gelişim Psikolojisi ve Müze Eğitimi NA
15Müzelerde Eğitim Etkinliklerinin Değerlendirilmesi NA
16Müzelerde Eğitim Etkinliklerinin Değerlendirilmesi NA

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev220
Sunum/Jüri220
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar120
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati163
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması163
Derse Özgü Staj
Ödev26
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer26
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)13
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)13
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok