Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
İlköğretimde Program Geliştirme ve DeğerlendirmeSNF512037.5300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli @ İlköğretim ABD Sınıf Öğretmenliği Yüksek Lisans Programı
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimSınıf Eğitimi
Dersin KoordinatörüMehmet Faik Yılmaz
Dersi Veren(ler)Mustafa Yeşilyurt
Asistan(lar)ıZeynep Doğan
Dersin Amacıİlköğretimde program geliştirmenin gerekliliğini ve program geliştirmenin süreçlerini kavramak, program geliştirmedeki yönelimleri, ilköğretimde uygulanması ve sonuçlarının değerlendirilmesi, Türkiye’deki ilköğretim programlarını tanımak.
Dersin İçeriğiProgram geliştirmenin tarihi, felsefi ve psikolojik temelleri, program geliştirmenin toplumsal temelleri, eğitim programı tasarımı ve modelleri, program geliştirmenin planlanması, program geliştirme ile ilgili yapılan çalışmaların incelenmesi, Türkiye’deki program geliştirme denemeleri. Türkiye’deki İlköğretim Programlarının değerlendirilmesi.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Demirel, Ö. (2004). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegema Yayıncılık.
  • Varış, F. (1996). Eğitimde Program Geliştirme “Teori ve Teknikler”. Ankara: Alkım Yayıncılık.
  • Karakaya, Ş. (2004). Eğitimde Program Geliştirme Çalışmaları. 1. Baskı. Anlara: Asil Yayın Dağıtım.
  • Hewitt, T. W. (2006). Understanding and shaping curriculum. What we teach and why. US: Sage Publications.
  • Henson, K. T. (2003). Foundations for learner-centered education: A knowledge base. Education, 124 (1), 5-16.
  • Giroux, H. A., Penna N. A. And Pinar, W. (1981). Curriculum and Instruction: Alternatives in education. Berkeley, Calif.:McCutchan
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler, ilköğretim programlarının özellikleri ve program geliştirme süreci hakkında bilgi edinecekledir.
  2. Öğrenciler, program geliştirme ve öğrenme-öğretme süreçlerindeki işlevleri hakkında bilgi edinecekledir.
  3. Öğrenciler, şu anki program ve gelişimini eleştirel olarak değerlendirebilme hakkında bilgi edineceklerdir
  4. Öğrenciler, program geliştirme modelleri hakkında bilgi edineceklerdir
  5. Öğrenciler, öğretim kuramları ile program geliştirme ilişki kurabilme hakkında bilgi edineceklerdir

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Program Geliştirmenin Kuramsal Temelleri İlgili kaynak
2Program Geliştirmede Tasarım ve Modeller İlgili kaynak
3Kurum Merkezli İlgili kaynak
4Öğrenen Merkezli İlgili kaynak
5Sorun Merkezli İlgili kaynak
6Program Geliştirmenin Planlanması İlgili kaynak
7Vizeİlgili kaynak
8Çoklu Zekâ Kuramı ve Program Geliştirme İlgili kaynak
9Etkin Öğrenme ve Program Geliştirme İlgili kaynak
10Yaşam Boyu Öğrenme Program Geliştirme İlgili kaynak
11Yapılandırmacılık ve Program Geliştirme İlgili kaynak
12Ara sınav 2İlgili kaynak
13Türkiye’deki ilköğretim programlarıİlgili kaynak
14Türkiye’deki ilköğretim programlarının değerlendirilmesiİlgili kaynak
15Türkiye’deki ilköğretim programlarının değerlendirilmesiİlgili kaynak
16Final Sınavıİlgili kaynak

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği35
Ödev55
Sunum/Jüri
Projeler510
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar230
Final150
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati163
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Derse Özgü Staj
Ödev510
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği310
Projeler510
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)215
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)120
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok