Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Mentörlük Eğitimi ve UygulamalarıEGT631637.5300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin Türü
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimEğitim Bilimleri Bölümü
Dersin KoordinatörüDeniz Canca
Dersi Veren(ler)İbrahim KOCABAŞ
Asistan(lar)ıMithat KORUMAZ
Dersin AmacıBu derste öğrencilere; mentörlük sürecinin program geliştirme sürecine nasıl entegre edildiği, hem teorik hem de uygulamalı olarak verilmesi hedeflenmektedir.
Dersin İçeriğiMentörlük kavramının eğitim sürecindeki önemi, mentörlük modelleri, uygulama örnekleri, ihtiyaca yönelik mentörlük programının geliştirilip uygulanması.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • DuBois, David L., Michael J.Karcher. (2005). Handbook of youth mentoring. USA: Sage Publications, Inc.
  • Larose, S., & Tarabulsy, G. M. (2005). Academically at-risk students. In D. L. DuBois & M. J. Karcher (Eds), Handbook of youth mentoring (pp. 440-453). USA: Sage Publications
  • Kocabaş, İ., ve Yirci, R., (2011). Öğretmen ve Yöneci Yetiştirmede Mentörlük. Anı Yayıncılık, Ankara.
  • Allen, T. D., Eby, L. T., & Lentz E. (2006). The relationship between formal mentoring program characteristics and perceived program effectiveness. Personnel Psychology, 59 (1), 125- 153
  • Johnson, J. S. (2008). A case study of a middle school teacher-student mentoring program. Unpublished doctoral dissertation, Northcentral University, AZ, USA.
  • Morales, A. (2007). A Case Study of a Minority Student Mentoring Program. Unpublished Doctoral Dissertation, University of Denver, CO, USA.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. İlk ve orta öğretime devam eden öğrencilerin, ihtiyaçlarına uygun (akademik, sosyal ve duyuşsal alanda) mentörlük programı geliştirip uygulamasını yapar.
  2. İlk öğretime devam eden öğrencilerin, ihtiyaçlarına uygun (akademik, sosyal ve duyuşsal alanda) mentörlük programının uygulamasını yapar.
  3. Bu dersi alacak öğrenciler, orta öğretime devam eden öğrencilerin, ihtiyaçlarına uygun (akademik, sosyal ve duyuşsal alanda) mentörlük programının uygulamasını yapar.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Mentörlük kavramı ve eğitim sürecindeki önemi
2Mentörlük kavarmının tarihsel gelişimi
3Mentörlüğün kuramsal temelleri
4Etkili mentörlük için izlenmesi gereken stratejiler
5Ülkemizde ve dünyada uygulanan mentörlük modellerinin incelenmesi
6Ülkemizde ve dünyada uygulanan mentörlük modellerinin etkliliğinin karşılaştırılması
7Vize
8Mentörlük modelleri ve geliştirilmesi
9Uygulandığı yere göre mentörlük
10Yapısına göre mentörlük
11İşlevine göre mentörlük
12Özel topluluklarda mentörlük
13Örnek mentörlük uygulamasının yapılması
14 Örnek mentörlük uygulamasının sınıfta uygulanması
15Örnek mentörlük uygulamasının sınıfta uygulanması
16Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama215
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev215
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop115
Ara Sınavlar115
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati163
Laboratuar
Uygulama215
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Derse Özgü Staj
Ödev228
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler140
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)116
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)132
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok