Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Öğretimde Bireysel FarklılıklarEGT510237.5300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Programları ve Öğretim Yüksek Lisans Programı (Tezsiz, 2. Öğretim)
Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Programları ve Öğretim Yüksek Lisans Programı
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimEğitim Bilimleri Bölümü
Dersin KoordinatörüSertel ALTUN
Dersi Veren(ler)İbrahim KOCABAŞ
Asistan(lar)ıDeniz Canca
Dersin AmacıBu derste öğrencilerin, eğitim programı geliştirme sürecinde, bireyin gelişimsel ve öğrenme özelliklerini kavrama, öğrenme faaliyetlerinin temelini oluşturan öğrenmeye ilişkin bireysel farklılıklarla ilgili temel kavram ve ilkeleri öğrenmeleri hedeflenmektedir
Dersin İçeriğiÖğretimde bireysel farklılıklar nelerdir, öğretimde bireysel farklılıkların önemi, öz düzenlemeye dayalı öğrenme süreçleri, öğrenmede motivasyonel faktörler, öğrenme stratejileri, öğrenme stilleri ve türleri dersin içeriğini oluşturmaktadır
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Erden, M., Akman., Y., (2001). Gelişim ve Öğrenme. Anakara: Arkadaş Y.
  • Eggen, P. D., Kauchak, D.P., (2000). Strategies for Teachers. Boston:
  • Erden, M., Akman, Y., (1996). Eğitim Psikolojisi. Ankara: Arkadaş Y.
  • Erden, M. Altun, S., (2006). Öğrenme Stilleri. İstanbul: Morpa Yayınevi.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenci bireysel farklılıklarla ilgili temel kavramları tanır.
  2. Öğrenci öğrenme etkinliklerini bireysel farklılıkları göz önünde bulundurarak planlar.
  3. Öğrenci farklı öğrenme stratejilerini tanır.
  4. Öğrenci zeka, üstün yetenek ve özel eğitimle ilgili uygulamaları kavrar.
  5. Öğrenci zeka, üstün yetenek ve özel eğitimle ilgili uygulamaları kavrar.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Öğrenme nedir? Öğrenmede bireysel farklılıklar nelerdir? İlgili Kaynakların Okunması ve incelenmesi
2Öğrenmede bireysel farklılıkların önemi.Konu alanına uygun dökümanların incelenmesi
3Öz-düzenleme becerisi.İlgili Kaynakların Okunması ve incelenmesi
4Motivasyonel faktörler.İlgili Kaynakların Okunması ve incelenmesi
5Öğrenme stratejileri, bilişsel stratejiler, kaynakları yönetme stratejileri.İlgili Kaynakların Okunması ve incelenmesi
6Öğrenme stilleri.Farklı ülkelerden örnekler
7Ara sınav.İlgili Kaynakların Okunması ve incelenmesi
8Bilgiyi algılama ve işleme tercihine göre öğrenme stilleri.İlgili Kaynakların Okunması ve incelenmesi
9Bilgiyi alma tercihine göre öğrenme stilleri.İlgili Kaynakların Okunması ve incelenmesi
10Doğuştan gelen kişilik özelliklerine göre öğrenme stilleri.İlgili Kaynakların Okunması ve incelenmesi
11Öğrencilerin yeteneklerine göre öğrenme stilleri.İlgili Kaynakların Okunması ve incelenmesi
12Öğrencilerin tercih ettikleri çalışma koşullarına göre öğrenme stilleri.İlgili Kaynakların Okunması ve incelenmesi
13Grup çalışması.Çalışma için gerekli hazırlıkların yapılması
14Sunumlar.Konuya uygun sunumların hazırlanması
15Genel değerlendirme.İlgili Kaynakların Okunması ve incelenmesi
16Final sınavı.

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev115
Sunum/Jüri
Projeler115
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar130
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati163
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması146
Derse Özgü Staj
Ödev116
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler132
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)115
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)130
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok