Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Eğitim Yazılımı Tasarlama Geliştirme ve Uygulama BTO422236300
ÖnkoşullarYok
YarıyılBahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli @ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Lisans Programı
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
Dersin KoordinatörüFeza Orhan
Dersi Veren(ler)Serhat B. Kert
Asistan(lar)ıZeynep Gecü
Dersin AmacıDers yazılımı geliştirme aşamalarını öğrenerek, nitelikli bir yazılımda/web sayfasında bulunması gereken ilkeleri dikkate alarak bir yazılım/öğretimsel web sayfası örneği geliştirmek, uygulamak ve değerlendirmek.
Dersin İçeriği1. Bilgisayarların Öğretim Ortamında Kullanımı 2. BDÖ Ortamının Başarısını Etkileyen Faktörler ve Temel Kavramlar 3. BDÖ sürecinde ders yazılımlarının / öğretim amaçlı Web sayfalarının önemi. 4. Ders Yazılımları ve Temel Öğrenme Kuramları ilişkisi. 5. Ders Yazılımları ve Programlı Öğretim ilişkisi. 6. Farklı Amaçlara Hizmet Eden Ders Yazılımları 7. Ders Yazılımı/Web Sayfası Geliştirme Aşamaları 8. Nitelikli Bir Yazılımda/web sayfasında bulunması gerekli özellikler 9. Yazılım Değerlendirme Ölçütleri 10. Yazılım Değerlendirme formu geliştirme
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • İsmail İpek, Bilgisayarla Öğretim, TIP Teknik Yayınları
  • Şimşek Nurettin, Bilgisayar Ders Yazılımları, Anı Yayınları
  • Anadolu Üniversitesi, Çağdaş Eğitimde Yeni Teknolojiler, Açık Öğretim Fak. Yay
  • Yavuz Akpınar, Bilgisayar Destekli Eğitimde Uygulamalar, Anı Yayınevi
  • Salih Uşun, Dünyada ve Türkiye’de Bilgisayar Destekli Öğretim, Pegem Yayıncılık
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Eğitim yazılımı geliştirme süreci ile ilgili temel kavramları açıklar.
  2. Eğitim yazılımı geliştirme sürecini(aşamalarını) ifade eder.
  3. Senaryo geliştirmeyi açıklar.
  4. Eğitim yazılımı geliştirme süreci ve Öğretim Tasarımı ilişkisini açıklar.
  5. Mesaj tasarımının ne olduğunu söyler.
  6. Öğretim Tasarım ilkelerine uygun bir yazılım geliştirir.
  7. Geliştirilen yazılımları uygular.
  8. Geliştirilen yazılımların değerlendirir.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Derse giriş
2BDÖ Ortamının Başarısını Etkileyen Faktörler ve Temel Kavramlar Konular, ders sorumlusu ile öğrencilerin tartışmaları ile işlenecek
3Ders Yazılımları/Öğrenme Nesneleri ve Temel Öğrenme Kuramları Öğrenme kuramları ile yazılımlar arasındaki ilişkiyi tartışmak üzere hazırlıklı geliniz.
4Birebir/Tekrar Alıştırma/Benzetim Amaçlı ÖYYazılım ya da ÖN örnekleri ile sınıfa geliniz
5Problem Çözme/Eğitlence/Sunum ÖYYazılım ya da ÖN örnekleri ile sınıfa geliniz
6Yazılım/Öğrenem nesnesi geliştirme. Ekibin oluşturulması/Alan ve düzeyin belirlenmesi/Hedeflerin saptanmasınde dikkat edilecek noktalarYazılım geliştirecek olan ekiblerin oluşturulması/görev dağılımı/çalışılacak olan alanın saptanması
7İçeriğin düzenlenemsinde/Öğretme stratejilerinin saptanmasındadikkat edilecek noktalar Yazılım ekibi hftlık çalışmasınızı yaparak sınıfa tartışmak üzere gelin
8Senaryo yazma süreci/akış şemalarını düzenleme/Yazılım ekibi hftlık çalışmasınızı yaparak sınıfa tartışmak üzere gelin/senaryo örneklerinin tartışılması
9Ekran Tasarımı:Görsel Algı ÖzellikleriYazılım ekibi hftlık çalışmasınızı yaparak sınıfa tartışmak üzere gelin
10Yazılımın değerlendirilmesi süreciHer grubun kendi geliştirdikleri yazılımalra yönelik öğrenci değerlendirme formu geiştirme
11Nitelikli bir yazılımda bulunması gereken özelliklerGruplar tarafından geliştirilen yazılımalrın okullarda uygulamasının gerçekleştirilmesi
12Davetli Uzman:TEGV Bilgi Benim işim e-materyallerinni geliştirilme süreciGruplar tarafından geliştirilen yazılımalrın okullarda uygulamasının gerçekleştirilmesi
13Davetli Uzman: E-nocta/bilgi kurdu yazılım geliştirme süreciGruplar tarafından geliştirilen yazılımalrın okullarda uygulamasının gerçekleştirilmesi
14Grupların Yazılım sunumlarısınıf değerlendirmesi
15Grupların Yazılım sunumlarısınıf değerlendirmesi
16Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama120
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum/Jüri
Projeler120
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar120
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati162
Laboratuar
Uygulama162
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması73
Derse Özgü Staj
Ödev
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler150
Sunum / Seminer12
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)112
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)120
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok