Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Nesneye Yönelik ProgramlamaMTM452136300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz
Dersin Diliİngilizce, Türkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli @ Matematik Mühendisliği Lisans Programı (İngilizce)
Seçmeli @ Matematik Lisans Programı
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimMatematik Mühendisliği Bölümü
Dersin KoordinatörüNilgün Güler Bayazıt
Dersi Veren(ler)Fatih Taşçı
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıNesnesel tasarımın temel prensiplerini öğretmek
Dersin İçeriğiNesneye yönelik programlama kavramları, Tümleştirilmiş modelleme dili (Unified Modeling Language-UML) kullanarak nesnesel program tasarımı, Sınıf tasarımı, Applet, Kalıntı (miras), Çok biçimlilik, Arayüz ve soyut sınıflar, Tasarım örüntüleri, Çerçeve programları, Uygulama programlama arayüzleri (API).
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Cay Horstmann, "Object-Oriented Design and Patterns", 2nd Edition, 450 pages, Wiley, ISBN: 0-471-74487-5
  • C# 2010 How to program, Deitel, Prentice Hall, 2010
  • David D. Riley, “The Object of Java”, Addison Wesley,2002.
  • David J. Barnes, “Object-Oriented Programming with Java”, Prentice Hall, 2000.
  • John Lewis, William Loftus “Java Software Solutions”, Addison Wesley, 2003.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Gerçek dünya problemlerinin nesneye dayalı yaklasımla uygun bir biçimde çözülebilmesi ve çözümün UML gösterimi ile anlatılabilmesi yeteneği kazanırlar.
  2. Proje sunma, savunma, özgün kazandırma bilgi ve becerisi edinirler.
  3. Kalıtım, çok biçimlilik ve kapsüllemenin temellerini öğrenirler.
  4. Öğrenciler yeni nesil yazılımları gelişir.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Nesneye yönelik programlamaya giriş: Nesne tabanlı düşünme, tarihçesi ve tasarım. Kaynaklardaki ilgili bölüm
2Nesne tabanlı programlama:özellikler, metodlar, olaylar.Kontrol ifadeleri. Döngüler ve Diziler Kaynaklardaki ilgili bölüm
3Nesne ve Sınıf tasarımı , UML Notasyonu ( Sınıf diyagramları,Nesne Diyagramları ve Aktivite diyagramları) Kaynaklardaki ilgili bölüm
4Arayüz türü ve Çok biçimlilik Kaynaklardaki ilgili bölüm
5Örüntüler ve grafik arayüz (GUI) programlama Kaynaklardaki ilgili bölüm
6Örüntüler ve grafik arayüz (GUI) programlama (Devam) Kaynaklardaki ilgili bölüm
7Kalıt ve soyut sınıflar Kaynaklardaki ilgili bölüm
8Arasınav
9Java Object Modeli Kaynaklardaki ilgili bölüm
10ÇerçevelerKaynaklardaki ilgili bölüm
11Thread programlama Kaynaklardaki ilgili bölüm
12Thread programlama Kaynaklardaki ilgili bölüm
13Diğer tasarım örüntüleri Kaynaklardaki ilgili bölüm
14Proje sunumları Kaynaklardaki ilgili bölüm
15Proje sunumları Kaynaklardaki ilgili bölüm
16Final Sınavı

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım1010
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum/Jüri
Projeler120
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar130
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati143
Laboratuar101
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması148
Derse Özgü Staj
Ödev
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler110
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)12
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)12
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok