Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Özel Öğretim Yöntemleri IIOKL306234220
ÖnkoşullarYok
YarıyılBahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu @ Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimOkulöncesi Eğitimi Lisans Programı
Dersin KoordinatörüAysun Gürol
Dersi Veren(ler)Ümmühan Yeşil Dağlı
Asistan(lar)ıFeride Gök
Dersin AmacıFiziki mekan olarak okulun düzenlenmesi ile ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklayabilme, sınıfın düzenlenmesi ile ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklayabilme, öğretme strateji, yöntem ve tekniklerini tanıyabilme, yöntem ve tekniklerin özelliklerini sayabilme, yöntem ve teknikleri sınıf içinde kullanmanın önemini kavrayabilme, öğretim materyallerinden sınıf içinde yararlanmanın önemini kavrayabilme, mikro öğretim uygulamasını gerçekleştirebilme.
Dersin İçeriğiOkul öncesi eğitim ortamlarının incelenmesi, okul öncesi eğitimde kullanılabilecek öğretim yöntemlerinin belirlenmesi (drama, oyun, şarkı, örnek olay, gösteri, gezi-gözlem, hikaye, soru-cevap, tartışma, proje) , materyallerin hazırlanması, daha önce hazırlanmış öğretim uygulamalarının izlenmesi, mikro öğretim uygulamaları.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • 1.Yrd. Doç.Dr. Erginer E. Öğretim Planlama Uygulama ve Değerlendirme. Öğretim. Pegem A Yayınları 2004 Ankara. 2.Editör DEMİREL Ö. Eğitimde Yeni Yönelimler. Pegem A Yayıncılık. 2005 Ankara. 3.TEMEL Z. F., KANDIR A., ERDEMİR N., KOÇER ÇİFTÇİ H. Okulöncesi Eğitimde Proje Yaklaşımı ve Program Örnekleri. Morpa Kültür Yayınları 2003 İstanbul.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler okulun fiziksel düzeninin önemini açıklar.
  2. Öğrenciler uygun sınıf yerleşim düzenleri oluşturur.
  3. Öğrenciler sınıfta uygulanan yöntem ve teknikleri açıklar
  4. Öğrenciler çeşitli yöntem ve teknikleri sınıfta uygular

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Ders içeriğinin tanıtımı ve okul öncesi eğitim programının önemiİlgili kaynaklar
2Okul öncesi eğitimde proje yaklaşımının tanımı ve dayandığı felsefeİlgili kaynaklar
3Proje yaklaşımının amaçları (zihinsel, duygusal, ve fiziksel gelişimi desteklemekİlgili kaynaklar
4Proje çalışmalarının bir eğitim programı içerisindeki yeriİlgili kaynaklar
5Proje çalışmalarında konunun belirlenmesi ve proje konusunun seçiminde dikkat edilecek hususlarİlgili kaynaklar
6Öğretmen tarafından konu üzerine yapılması gereken planlamaİlgili kaynaklar
7Vize 1
8Proje etkinliklerin tanıtılması: Araştırma, yapım, dramatik oyun etkinlikleriİlgili kaynaklar
9Proje yaklaşımında öğrenme fırsatları (1-bilgiler, 2-beceriler,3-kazanımlar, 4-duygular)İlgili kaynaklar
10Proje çalımaların Evreleri: 1. Evre (Planlama ve Başlama) 2. Evre (Alan çalışması) 3. Evre (Sonuçlandırma)İlgili kaynaklar
11Projenin uygulanması 1. Evre (Planlama ve Başlama)İlgili kaynaklar
12Vize 2
13Proje uygulaması 2. Evre (Alan çalışması)İlgili kaynaklar
14Proje uygulaması 2. Evre (Alan çalışması)İlgili kaynaklar
15Proje uygulaması 3. Evre (Sonuçlandırma)İlgili kaynaklar
16Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama130
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum/Jüri120
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar220
Final130
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati162
Laboratuar
Uygulama162
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması161
Derse Özgü Staj
Ödev
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer15
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)210
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)115
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok