Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Görsel Sanatlar EğitimiOKL304134220
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu @ Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimOkulöncesi Eğitimi Lisans Programı
Dersin KoordinatörüMehmet Nur Tuğluk
Dersi Veren(ler)Ümmühan Yeşil Dağlı
Asistan(lar)ıFeride Gök
Dersin AmacıGörsel okur-yazar seviyesine gelerek bir sanat eserini inceleme yetisine ve yeterliliğine sahip olmak
Dersin İçeriğiSanatın tanımı ve işlevi, temel sanat eğitimi, sanat eğitimi tarihi, çağdaş eğitimde sanat eğitiminin yeri ve önemi, bir sanat eserini tanıyabilme ve değerlendirebilme, gelişim evrelerine göre çocuk resmi ve özellikleri, sanat eğitiminin okul öncesi çocuğuna kazandırdıkları, okul öncesinde görsel sanat eğitimi yöntem ve teknikleri, kullanılan malzemeler, müze eğitimi.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Artut, K. 2001; Sanat Eğitimi Kuramları ve Yöntemleri, Anı Yayıncılık, Ankara Abacı, O. 2000 Okulöncesi Dönem Çocuklarında Görsel Sanat Eğitimi , Morpa Kültür Yayınları ,İstanbul
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler bir sanat eserini tanımlar
  2. Öğrenciler bir sanat eserini eleştirir.
  3. Öğrenciler bir sanat eserinde çocuk resimlerini tanımlar ve ayırt eder
  4. Öğrenciler çocukların bir sanat eseri ile kendini ifade etmelerine örnek verir

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Ders hakkında öğrencileri bilgilendirme, kullanılacak materyallerin tanıtılması.ilgili kaynaklar
2Sanat eğitimi nedir? Sanat eğitiminin önemi ve gerekliliği. Renk nedir? Renk armonisi nedir? Renkli uygulamalar için ritim, uyum, denge, vurgu, zıtlıkilgili kaynaklar
3Okul Öncesi eğitimde kısıtlı imkânlarda sanatsal çalışmalar. Sadece sulu boya kullanarak yapılan uygulamalar. El boyama ve taş boyama etkinliğiilgili kaynaklar
4Okul Öncesi eğitiminde denge ve renk çalışması. Balondan denge oyuncağı çalışması.ilgili kaynaklar
5Görsel tasarım ilkeleri: Çizgi-doku-leke-form ve şekil-boşluk-renk-valörilgili kaynaklar
6Okul Öncesi eğitiminde renkli ve dokulu origami kağıdı oluşturma, origami diyagramı oluşturma ve origami uygulama teknikleri ve uygulamasıilgili kaynaklar
7Görsel tasarım öğeleri: Nokta, Çizgi, Renk, Doku, Format ( boyutta ), Biçim, Yüzey
8Vize 1ilgili kaynaklar
9Okul Öncesi eğitiminde basit ve kolay insan ve hayvan figürü çizim teknikleri uygulamasıilgili kaynaklar
10Çocuk resimlerinin gelişim evreleri nelerdir? Çocuk resimleri sanat mıdır? Çocuk resminde simgeler. Çocuk resimleri ve kuramları.ilgili kaynaklar
11Üç boyutlu birim motifleri kullanarak yüzey düzenleme çalışmaları ve perspektif uygulamaları konulu çalışmalarilgili kaynaklar
12Üç boyutlu birim motifleri kullanarak yüzey düzenleme çalışmaları ve perspektif uygulamaları konulu çalışmalar
13Çocuk resimlerinin sınıflandırılması çocukluktan gençliğe çizgisel gelişim evreleri 2-4 yaş arası 4-7 yaş arasıilgili kaynaklar
14Okul Öncesi eğitiminde yoğurma maddelerinden olan kil, plastilin ve oyun hamuru ile uygulamalar. Üç boyutlu yemek ve yiyecek uygulamalarıilgili kaynaklar
15Tüm tasarımların tamamlanması ve arşiv için fotoğraflarının çekilmesiilgili kaynaklar
16Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama220
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum/Jüri120
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar220
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati162
Laboratuar
Uygulama162
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması110
Derse Özgü Staj
Ödev
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer110
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)110
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)120
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok