Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
DramaOKL205236220
ÖnkoşullarYok
YarıyılBahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu @ Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimOkulöncesi Eğitimi Lisans Programı
Dersin KoordinatörüRemziye Ceylan
Dersi Veren(ler)Ümmühan Yeşil Dağlı
Asistan(lar)ıFeride Gök
Dersin AmacıEğitimde bir öğretim yöntemi olarak dramayı tanıyabilmek. Oyun ve dramanın çocuk gelişim ve eğitimindeki önemi ve yararlarını kavrayabilmek. İlköğretimde günlük ve haftalık planlar içerisinde drama etkinlikleri planlayabilmek
Dersin İçeriğiEğitsel drama teriminin tanımı ve anlamı, benzer terimlerden (Psiko drama, Yaratıcı drama, Drama-Oyun, Drama) farkı, çocuklarla drama uygulamalarının tarihçesi, eğitsel dramanın yapısı ve uygulanma aşamaları, eğitici dramanın yaş gruplarına ve uygulama alanlarına göre sınıflandırılması, eğitsel drama ortamı ve öğretmen nitelikleri, eğitsel drama da özel teknikler, eğitsel dramanın değerlendirilmesi, uygulandığı alanın eğitim amaçlarına uygun eğitici drama örnekleri ve yeni örneklerin geliştirilmesi.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Altay Ergün. 2001. Çocuk Oyunları Antolojisi. Alfa yayınları. İstanbul. Aral Neriman ve diğ. 2000. Eğitimde Drama. Ya-pa Yayınları. İstanbul Gökçen Fatma Çiğdem. 1999. Oyunlarla Öğrenelim.Ya-pa Yayınları. İstanbul Gönen Mübeccel.1999. Çocuk Eğitiminde Drama. Epsilon Yay. Levent Tamer.1993. Niçin Tiyatro. Gündoğan Yay. Ankara. Önder Alev.1999. Yaşayarak Öğrenme İçin Eğitici Drama.Epsilon Yay. İstanbul. Özdemir Nutku. 1998. Oyun Çocuk Tiyatro. Özgür Yay. İstanbul. Adıgüzel Ömer 2006. Yaratıcı Drama. Naturel Yay. Ankara. Üstündağ Tülay 2001. Yaratıcı Drama Öğretmenimin Günlüğü. Pegem Yayıncılık. Ankara.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler drama kavramının tanımını ve anlamını tanımlar.
  2. Öğrenciler dramanın bir yöntem olarak eğitim-öğretimdeki gerekliliğini açıklar.
  3. Öğrenciler drama türlerini listeler; dramanın dramatizasyon, tiyatro ve oyundan farklılıklarını karşılaştırır.
  4. Öğrenciler dramanın yurt dışındaki ve Türkiye deki tarihsel gelişimini tartışır.
  5. Öğrenciler eğitimde dramanın temel öğelerini ve aşamalarını açıklar.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Yaratıcı Dramanın tanımı Adıgüzel Ömer.2010.Eğitimde Yaratıcı Drama. Naturel Yayınları. Ankara. Önder Alev. 2007. Yaşayarak Öğrenme İçin Eğitici Drama.Epsilon yayınları.İstanbul. İlgili diğer kaynaklar ve makaleler.
2Drama türleri arasındaki fark ve benzerlikler ve oyun uygulaması Adıgüzel Ömer.2010.Eğitimde Yaratıcı Drama. Naturel Yayınları. Ankara. Önder Alev. 2007. Yaşayarak Öğrenme İçin Eğitici Drama.Epsilon yayınları.İstanbul. İlgili diğer kaynaklar ve makalele
3Eğitsel dramanın tarihçesi, Oyun uygulaması Adıgüzel Ömer.2010.Eğitimde Yaratıcı Drama. Naturel Yayınları. Ankara. Önder Alev. 2007. Yaşayarak Öğrenme İçin Eğitici Drama.Epsilon yayınları.İstanbul. İlgili diğer kaynaklar ve makalele
4Oyun ve dramanın çocuk gelişimi ve eğitimindeki önemi ve yararları, Doğaçlama Örnekleriİlgili kaynaklar ve materyaller
5Okul öncesi dönemde kullanılan Yaratıcı Drama teknikleri, Fotoğraf tekniği İlgili kaynaklar ve materyaller
6Yaratıcı dramada hikayelerden yararlanma Çocuk hikayelerinden drama uygulama çalışmasıİlgili kaynaklar ve materyaller
7Yaratıcı dramada hikayelerden yararlanma Çocuk hikayelerinden drama uygulama çalışmasıİlgili kaynaklar ve materyaller
8vize 1İlgili kaynaklar ve materyaller
9Okulöncesinde günlük ve haftalık plan içinde dramanın yeri Drama Etkinlik planı yapmaİlgili kaynaklar ve materyaller
10Öğrenme türleri ile drama arasındaki ilişki Dramatik oyunAdıgüzel Ömer.2010.Eğitimde Yaratıcı Drama. Naturel Yayınları. Ankara. Önder Alev. 2007. Yaşayarak Öğrenme İçin Eğitici Drama.Epsilon yayınları.İstanbul. İlgili diğer kaynaklar ve makalele
11Bireysel ve küme yaratıcılığının ortaya çıkarılması Pandomim uygulamasıİlgili kaynaklar ve materyaller
12Bireysel ve küme yaratıcılığının ortaya çıkarılması Pandomim uygulamasıİlgili kaynaklar ve materyaller
13Atölyede yaratıcı drama uygulamaları İlgili kaynaklar ve materyaller
14Atölyede yaratıcı drama uygulamaları İlgili kaynaklar ve materyaller
15Atölyede yaratıcı drama uygulamaları İlgili kaynaklar ve materyaller
16Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım1010
Laboratuar
Uygulama230
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar220
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati162
Laboratuar
Uygulama162
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması163
Derse Özgü Staj
Ödev
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)120
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)120
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok