Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
İşletmelerde Halkla İlişkilerISL510537.5300
ÖnkoşullarYok
YarıyılBahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli @ İşletme ABD İşletme Yönetimi Yüksek Lisans Programı
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik Birimİşletme Bölümü
Dersin KoordinatörüYasin Şehitoğlu
Dersi Veren(ler)Salih Durer
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıBir kuruluşu ya da işletmeyi kendi çalışanlarına, hedef kitleyi oluşturan tüm müşterilerine benimsetmek, onların desteklerini kazanmak ve olumlu bir firma imajı yaratmak amacına dönük olan halkla ilişkiler fonksiyonuna ilişkin süreci, halkla ilişkilerde araştırma ve değerlendirme yöntemleri ile uygulama ve uygulamada yönelik kullanılan araçları anlatmak
Dersin İçeriğiHalkla ilişkiler kavramının tanımı, halkla ilişkilere yakın kavramlar, işletmelerde halkla ilişkiler birimlerinin yapılanması. Halkla ilişkiler uzmanlarının özellikleri, Halkla ilişkilerde araştırma ve değerlendirme ve halkla ilişkiler uygulamaları
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Allison Theaker, Halkla İlişkilerin El Kitabı, 2.bs. İstanbul: Mediacat Yayınları, 2008.
  • Sınıf içi ders notları
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. İş yaşamında halkla ilişkiler alanında yapılması gerekenler ve sorumluluklar konusunda bilgi sahibi olunması
  2. Uygulamadaki eksik ve yanlışların nedenlerini analiz edebilme becerisini kazanmak
  3. Halkla ilişkiler alanında araştırma ve incelemeler yapılmasını teşvik etmek
  4. İşletmelerde Halkla İlişkiler birimlerinin önemlerinin anlaşılması

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Halkla ilişkilerin tanımı, önemi ve tarihsel gelişimiTheaker, 2008, 1-13
2Sosyal sorumluluk anlayışı içerisinde halkla ilişkilerin yeri, Halkla ilişkilere yakın kavramlarTheaker, 2008, 15-37
3T.K.Y. ve Örgüt kültürü ile halkla ilişkiler arasındaki ilişkinin incelenmesi. Bu konulara ilişkin etkin iletişim tekniklerinin belirlenmesiTheaker, 2008, 38-55
4Halka ilişkilerde izlenen amaçlar, temel ilkelerTheaker, 2008, 56-75
5Halka ilişkilerde etik yaklaşımTheaker, 2008, 76-97
6Halkla ilişkiler biriminin genel organizasyon içindeki yeri ve örgütlenmesiTheaker, 2008, 98-116
7İşyerinde ve çalışanlarda halkla ilişkiler açısından bulunması gereken özelliklerTheaker, 2008, 117-134
8Vize sınavı
9Halkla ilişkiler yönetimi(araştırma-planlama-yürütme-denetim)Theaker, 2008, 135-160
10İşletmede halka ilişkiler politikasında hedef kitle (işletme içi ve işletme dışı hedef kitle), basınla ilişkilerTheaker, 2008, 161-182
11Halka ilişkilerde kullanılan iletişim araçları (yazılı ve sözlü, görsel ve işitsel araçlar)Theaker, 2008, 183-200
12Halkla ilişkilerde etkin sunuş tekniği (sunuş planı, görsel işitsel malzeme kullanımı)/ Theaker, 2008, 201-226
13Etkin konuşma, etkin dinleme ve soru sorma tekniğinin halka ilişkilerde prezentasyonlarındaki etkisiTheaker, 2008, 227-252
14Türkiye’de halka ilişkiler uygulamalarıTheaker, 2008, 252-284
15Hizmet işletmelerinde ve endüstri işletmelerinde halkla ilişkilerTheaker, 2008, 285-302
16Final sınavı

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum/Jüri
Projeler130
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar130
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati143
Laboratuar
Uygulama15
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması149
Derse Özgü Staj
Ödev
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler120
Sunum / Seminer120
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)13
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)13
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok