Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Öğrenme ve Öğretme İlkeleriBTO510737.5300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli @ BÖTE ABD Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Yüksek Lisans Programı
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
Dersin KoordinatörüM. Betül Yılmaz
Dersi Veren(ler)Serhat B. Kert
Asistan(lar)ıÇiğdem Uz Bilgin
Dersin AmacıBu ders BÖTE YL öğrencilerine, öğrenme ve öğretme ile ilgili kuram, yaklaşım, model ve ilkeleri kendi uzmanlık alanları içinde teknoloji kullanarak ya da teknoloji ile zenginleştirerek uygulamaları için gerekli bilgi ve becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiÖğrenme, Öğrenme teorisi, Öğrenmede Bireysel Farklılıklar, Öğrenme ve Öğretim, Öğrenme ve Davranışçı Yaklaşım, Öğrenme ve Bilişsel Yaklaşım, Öğrenme ve Gelişim, Anlamlı Öğrenme, Bilişsel Gelişimde Etkileşimsel Kuramlar, Yapılandırmacı Yaklaşım, Sosyal öğrenme, Öğrenme ve Güdüleme
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Online Learning and Teaching in Higher Education. (2007). Bach, Haynes, Lewis Smith.
  • Online Learning : Concepts, Strategies, And Application. (2005). Dabbagh.
  • Psychology of Learning for Instruction. (1994). Driscoll.
  • Learning and Instruction Theory Into Practice. (2001). Gredler
  • Designing Web-Based Training: How To Teach Anyone Anything Anywhere Anytime. (2000). Horton.
  • Gelişim, Öğrenme ve Öğretim. Kuramdan Uygulamaya.(2010). Senemoğlu.
  • Learning and Teaching on the World Wide Web (Educational Psychology). (2001). Wolfe (Ed.).
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenme kavramını farklı perspektiflere dayalı olarak açıklar.
  2. Öğretimin temel ilkelerini açıklar.
  3. Teknoloji tabanlı/destekli öğrenme ortamları bağlamında öğrenmede bireysel farklılıkları açıklar.
  4. Davranışçı kurama ait öğrenme ilkelerini teknoloji tabanlı/destekli öğrenme ortamlarında uygular.
  5. Bilişsel kurama ait öğrenme ilkelerini teknoloji tabanlı/destekli öğrenme ortamlarında uygular.
  6. Yapılandırmacı kurama ait öğrenme ilkelerini teknoloji tabanlı/destekli öğrenme ortamlarında uygular.
  7. Teknoloji tabanlı/destekli öğrenme ortamlarında öğrenmeyi güdüleyici modelleri uygular.
  8. Öğrenme ve öğretme ile ilgili güncel gelişme ve yenilikleri söyler.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Derse giriş, öğrenme ve teknolojiNA
2Öğrenmede bireysel farklılıklar (okulda öğrenme , yaşam boyu öğrenme)Ödev 1
3Öğrenmede bireysel farklılıklar (bilişsel farklılıklar)Ödev 2
4Öğrenme ve Davranışçı YaklaşımÖdev 3
5Öğrenme ve Bilişsel Yaklaşım - IÖdev 4
6Öğrenme ve Bilişsel Yaklaşım - 2Ödev 5
7Öğrenme ve Gelişim - Anlamlı öğrenmeÖdev 6
8Bilişsel Gelişimde Etkileşimsel KuramlarÖdev 7
9Yapılandırmacı Yaklaşım - Sosyal öğrenme - IÖdev 8
10Sosyal öğrenme - IIÖdev 9
11Ara sınavNA
12Öğrenme ve GüdülemeÖdev 10
13 Makale İnceleme NA
14 Makale İnceleme NA
15Genel DeğerlendirmeNA
16Final sınavıNA

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım165
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev1030
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar125
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati163
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Derse Özgü Staj
Ödev1010
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)124
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)148
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok