Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Program Geliştirme Süreç ve ModelleriEGT611737.5300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüSeçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Programları ve Öğretim Doktora Programı
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimEğitim Bilimleri Bölümü
Dersin KoordinatörüYavuz Erişen
Dersi Veren(ler)İbrahim KOCABAŞ
Asistan(lar)ıDeniz Canca, Bünyamin Bavlı, Belkıs KARABIYIK
Dersin AmacıEğitim programları ile ilgili temel teori ve uygulamalar hakkında bilgilendirmek ve mevcut eğitim programları ve bunlara alternatif yaklaşımlara yönelik bakış açılarını geliştirmek.
Dersin İçeriğiProgram teorileri, eğitim ve felsefe ilişkisi; program ve program geliştirme kavramları; program geliştirme modelleri; program geliştirmenin öğeleri.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Ornstein, A.C., and F.P. Hunkins. 2009. Curriculum: Foundation, principles, and issues. Boston: Allyn&Bacon.
  • Reigeluith, C. M. 1999. Instructional Design Theories and Models Volume II. New Jersey: Lawrence Erlbaum Asociates, Inc.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Felsefe ve eğitim arasındaki ilişkiyi açıklar.
  2. Eğitim felsefesi ve program teorileri arasındaki ilişkiyi açıklar.
  3. Program ve program geliştirme kavramlarını açıklar.
  4. Program geliştirme ile ilgili temel kavramları açıklar.
  5. Program tasarımı kavramını tartışır.
  6. Bir program geliştirme modelinin nasıl seçildiğini açıklar.
  7. Program geliştirme modelinin önemini açıklar.
  8. Her bir program geliştirme modelinin en ayırtedici yanını açıklar.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Eğitim, felsefe ve eğitim felsefesi.İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
2Eğitim, felsefe ve eğitim felsefesi.İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
3Program olgusu ve program geliştirme kavramının kapsamı.İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
4Program geliştirme teorileri.İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
5Program geliştirme teorileri.İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
6Program geliştirme süreci.İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
7Tyler modeli.İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
8Tyler modeli.İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
9Ara sınav. İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
10Taba modeli.İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
11Oliva modeli.İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
12Schawab modeli.İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
13Karışık modeller ve diğer program modelleri.İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
14Yeni program geliştirme modelleri.İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
15Yeni program geliştirme modelleri.İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
16Final sınavı.

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev525
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar125
Final150
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati163
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması146
Derse Özgü Staj
Ödev512
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)110
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)120
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok