Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Öğretim Süreçlerinde Yeni YaklaşımlarEGT611837.5300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüSeçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Programları ve Öğretim Doktora Programı
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimEğitim Bilimleri Bölümü
Dersin KoordinatörüSertel ALTUN
Dersi Veren(ler)İbrahim KOCABAŞ
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıBu derste öğrencilerin; öğretimde kullanılan yeni yaklaşımları öğrenmeleri ve söz konusu yaklaşımlara uygun ders planı yapmaları hedeflenmektedir.
Dersin İçeriğiÖğretim süreçlerinde kullanılan yeni model, strateji, yöntem ve tekniklerin kuramsal bilgisi. Söz konusu model, strateji, yöntem ve tekniklerle ilgili öğrenme planı tasarlama ve uygulama.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Fer, S., (2011). Öğrenme ve Öğretme Kuram ve Yaklaşımları. Anı Yayıncılık, Ankara. Ansberry, K., & Morgan, E. (2007). More picture perfect science lessons: Using childrens books to guide inquiry, K-4. National ScienceTeachers Association Publications
  • Benjamin, A. (2003). Differentiated ınstruction: a guide for elementary school teachers. New York: Eye on Education.
  • Chamberlain, K., & Crane, C.C. (2009). Reading, writing, & inquiry in the science classroom, grades 6-12. London: Corwin Press.
  • Dabbagh, N., & Bannan-Ritland, B. (2005). Online learning: Concepts, strategies, and applications. Upper Saddle River: Pearson Education Inc.
  • Fer, S. ve Cırık, İ. (2007). Yapılandırmacı öğrenme kuramdan uygulamaya. İstanbul: Morpa Yayınları.
  • Gözütok, F.D. (2007). Öğretim ilke ve yöntemleri. Ankara: Ekinoks yayınları.
  • Gregory, G.H. Chapman, C. (2002). Differentiated instructional strategies: one size doesn’t fit all. California: Corwin Press.
  • Tomlinson, C., (1999). The differentiated classroom: Responding to the needs of all learners. USA: Association for Supervision and Cirriculum Development.
  • Tomlinson, C.A. (1995). Differentiating instruction for advanced learners in the mixedability middle school classroom. ERIC Digest E536. ERIC Document Reproduction No. ED389141.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler farklı model,strateji, yöntem ve teknik arasındaki ilişkiyi açıklar
  2. Öğrenciler, öğrenme planında yer alan, yöntem teknik, materyal ve işleyiş arasındaki ilişkiyi açıklar.
  3. Öğrenciler verilen model ve stratejiye uygun yöntem ve teknik kullanarak öğrenme planları yapar.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Eğitim, öğretim, öğrenme, model, strateji, yöntem ve teknik kavramları.İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
2Öğretim model, strateji, yöntem ve teknik seçimini etkileyen etkenler.İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
3Etkinlik merkezli öğretimin önemi, Ulusal ve Uluslararası uygulamalarının tartışılması.İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
4Yapılandırmacı öğrenme modeli İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
55E uygulamasıİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
6Proje tabanlı öğrenme ve uygulamasıİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
7Performans görevleri ve performans görevlerinin geliştirilmesiİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
8Probleme dayalı öğrenme ve uygulaması İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
9Vizeİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
10Farklılaştırılmış öğrenme yöntemi ve uygulamasıİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
11Farklılaştırılmış öğrenme yöntemine ait tekniklerin uygulamasıİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
12İşbirliğine dayalı öğrenme yöntemi ve uygulamasıİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
13İşbirliğine dayalı öğrenme yöntemine ait tekniklerin uygulamasıİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
14Tartışma yöntem ve teknikleri ve uygulamasıİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
15Genel değerlendirmeİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
16Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama215
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev215
Sunum/Jüri
Projeler115
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar115
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati
Laboratuar
Uygulama232
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Derse Özgü Staj
Ödev232
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler148
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)116
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)132
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok