Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
İkinci Dil ÖğretimiEGT611137.5300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüSeçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Programları ve Öğretim Doktora Programı
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimEğitim Bilimleri Bölümü
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)İbrahim KOCABAŞ
Asistan(lar)ıDeniz Canca, Bünyamin Bavlı
Dersin AmacıBirinci ve ikinci dil ediniminin karşılaştırılması; ikinci dil gelişiminin kavranması; ara dil ve yanlışların analizinin yapılması; ikinci dil ediniminde biyolojik, bilişsel, duyuşsal ve sosyal etkenlerin oynadığı rollerin incelenmesi; kültürlerarası sözlü ve sözsüz iletişimdeki farklılıkların ikinci dil öğrenimi ve öğretiminin nasıl etkileyeceğinin irdelenmesi; ikinci dil edinimiyle ilgili temel kuramların incelenmesi ve her kuramın ikinci dil gelişimine, birinci ve ikinci dil edinimi arasındaki ilişkiye ve ikinci dil araştırmalarına dayalı olarak incelenmesi; ikinci dil öğretiminde temel yaklaşımların ve öğretim yöntemlerinin incelenmesi, teorik ve pratik bilginin uygulamada kullanımı; iki dilli toplumların, iki dillilerin dil seçimi, ikinci dil edinimi ve iki dilliliğin dil yapısına ve kullanımına etkilerinin irdelenmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiYabancı Dil Öğrenimi; birinci ve ikinci dil ediniminin karşılaştırılması; ikinci dil gelişimi; ara dil ve "yanlışların analizi"; ikinci dil ediniminde biyolojik, bilişsel, duyuşsal ve sosyal etkenlerin oynadığı rollerin incelenmesi; kültürlerarası sözlü ve sözsüz iletişimdeki farklılıkların ikinci dil öğrenimi ve öğretiminin nasıl etkileyeceğinin irdelenmesi; ikinci dil edinimiyle ilgili temel kuramların incelenmesi ve her kuramın ikinci dil gelişimine, birinci ve ikinci dil edinimi arasındaki ilişkiye ve ikinci dil araştırmalarına dayalı olarak incelenmesi; ikinci dil öğretiminde temel yaklaşımların ve öğretim yöntemlerinin incelenmesi, teorik ve pratik bilginin uygulamada kullanımı; iki dilli toplumların, iki dillilerin dil seçimi, ikinci dil edinimi ve iki dilliliğin dil yapısına ve kullanımına etkilerinin irdelenmesi.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Vivian Cook, Second Language Learning and LanguageTeaching, ISBN-13: 978-0340958766. 2008: Routledge.
  • Özcan Demirel, Yabancı Dil Öğretimi, ISBN: 975-6802-09-X. Pegem Akademi: Ankara
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenci ikinci dil ediniminde biyolojik, bilişsel, duyuşsal ve sosyal etkenlerin oynadığı rolleri açıklar.
  2. Öğrenci birinci ve ikinci edinimi arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları açıklar
  3. Öğrenci kültürlerarası sözlü ve sözsüz iletişimdeki farklılıkları analiz eder.
  4. Öğrenci ikinci dil edinimiyle ilgili temel kuramları tanımlar
  5. Öğrenci ikinci dil öğretiminde temel yaklaşımları ve öğretim yöntemlerini açıklar

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Yabancı Dil Öğrenimiİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
2Birinci ve ikinci dil ediniminin karşılaştırılmasıİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
3İkinci dil gelişimiİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
4Ara dil ve "yanlışların analizi". İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
5İkinci dil ediniminde biyolojik etkenlerin oynadığı rollerin incelenmesi.İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
6İkinci dil ediniminde bilişsel etkenlerin oynadığı rollerin incelenmesi.İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
7Vize Sınavıİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
8İkinci dil ediniminde duyuşsal etkenlerin oynadığı rollerin incelenmesi.İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
9İkinci dil ediniminde sosyal etkenlerin oynadığı rollerin incelenmesi.İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
10Kültürlerarası sözlü ve sözsüz iletişimdeki farklılıkların ikinci dil öğrenimi ve öğretiminin nasıl etkileyeceğinin irdelenmesi.İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
11İkinci dil edinimiyle ilgili temel kuramların incelenmesi. Her kuramın ikinci dil gelişimine, birinci ve ikinci dil edinimi arasındaki ilişkiye ve ikinci dil araştırmalarına dayalı olarak incelenmesi.İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
12İkinci dil edinimiyle ilgili temel kuramların incelenmesi. Her kuramın ikinci dil gelişimine, birinci ve ikinci dil edinimi arasındaki ilişkiye ve ikinci dil araştırmalarına dayalı olarak incelenmesi.İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
13İkinci dil öğretiminde temel yaklaşımların ve öğretim yöntemlerinin incelenmesi, teorik ve pratik bilginin uygulamada kullanımı.İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
14İki dilli toplumların, iki dillilerin dil seçimi, ikinci dil edinimi ve iki dilliliğin dil yapısına ve kullanımına etkilerinin irdelenmesi.İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
15İkinci dil öğretimi konusunda genel değerlendirmeİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
16Final Sınavı

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev125
Sunum/Jüri
Projeler125
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar110
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati163
Laboratuar
Uygulama210
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması146
Derse Özgü Staj
Ödev310
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği22
Projeler110
Sunum / Seminer24
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)18
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)116
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok