Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Eğitimde Düşünme Becerileri ve ÖğretimEGT610437.5300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüSeçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Programları ve Öğretim Doktora Programı
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimEğitim Bilimleri Bölümü
Dersin KoordinatörüVefa Taşdelen
Dersi Veren(ler)İbrahim KOCABAŞ
Asistan(lar)ıBelkıs KARABIYIK
Dersin AmacıEğitimde düşünmenin önemi, öğretim yöntem ve teknikleriyle düşünme becerilerinin nasıl geliştirilebileceğinin kavranması ve ilgili teknikleri kullanma becerisinin kazandırılması.
Dersin İçeriğiDüşünme becerisinin önemi, bireye kazandırılması, eleştirel düşünme, yansıtıcı düşünme, yaratıcı düşünme, düşünme becerilerinin eğitimindeki temel faktörler.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Paul, R ve Elder, L. 2006. Critical Thinking. Canada: Pearson,Prentice Hall
  • Fisher, R. 2005. Teaching Thinking (2nd edition). London: Continuuum Books.
  • Sternberg, R.J. ve Grigorenko, E. 2004. Successful intelligence in the classroom. Theory Into Practice.43 (4), 274-280
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenci düşünme becerisi, eleştirel düşünme, nitellikli düşünme, yansıtıcı düşünme, yaratıcı düşünme kavramlarını açıklar.
  2. Öğrenci eleştirel düşünme, yansıtıcı düşünme ve yaratıcı düşünme önündeki engelleri bilir.
  3. Öğrenci eleştirel düşünme, yansıtıcı düşünme ve yaratıcı düşünme öğretim tekniklerini bilir.
  4. Öğrenci eleştirel düşünme, yansıtıcı düşünme ve yaratıcı düşünme öğretim tekniklerini uygular.
  5. Öğrenci düşünme becerileri öğretiminde uygun olan ve olmayan öğretmen davranışlarını açıklar.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Düşünme becerisi nedirİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
2Çocuğa düşünmeyi nasıl öğretirizİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
3Nitelikli düşünmeye etki eden etmenlerİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
4Eleştirel düşünme ve öğretimiİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
5Eleştirel düşünmenin önüne çıkan engellerİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
6Yansıtıcı düşünme ve öğretimiİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
7Yansıtıcı düşünmenin önüne çıkan engellerİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
8Ara sınavİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
9Yaratıcı düşünme ve öğretimiİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
10Yaratıcı düşünmenin önüne çıkan engellerİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
11Öğretim programlarının düşünme becerileri üzerine etkisiİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
12Düşünme becerileri öğretiminde kullanılan tekniklerİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
13Düşünme becerileri öğretiminde kullanılan teknikler - Ödevİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
14Düşünme becerileri öğretiminde kullanılan tekniklerİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
15Düşünme becerileri öğretiminde öğretmen davranışlarıİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
16Final sınavı

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev115
Sunum/Jüri115
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar130
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati143
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Derse Özgü Staj
Ödev240
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)160
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)140
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok