Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Eğitimde Ölçme Araçları ve GeliştirilmesiEGT510737.5300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Programları ve Öğretim Yüksek Lisans Programı
Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Programları ve Öğretim Yüksek Lisans Programı (Tezsiz, 2. Öğretim)
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimEğitim Bilimleri Bölümü
Dersin KoordinatörüBülent ALCI
Dersi Veren(ler)İbrahim KOCABAŞ
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıÖğrencilerin eğitimde kullanılan temel ölçme araçları ile ilgili temel bilgi ve becerileri sahip olması ve bunu örnek bir ölçme aracı geliştirmede çalışmasında ortaya koyabilmesi
Dersin İçeriğiEğitimde kullanılan ölçme araçları/ İzleme ve başarı testi geliştirme/ Tutum ölçeği geliştirme/ Anket geliştirme
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Kütüphaneler ve internetten elde edilebilecek konu ile ilgili diğer kaynaklar
  • Çepni, S. vd. 2007; Ölçme ve Değerlendirme, PegemA Yayıncılık, Trabzon.
  • Karip, M. (Ed.) 2007; Ölçme ve Değerlendirme, Pegema Yayıncılık, Ankara
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenci ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar açıklar.
  2. Öğrenci bir ölçme aracında bulunması gereken nitelikleri kavrar.
  3. Öğrenci test türleri açıklar.
  4. Öğrenci alanına ve konusuna uygun bir ölçme aracı seçebilir.
  5. Öğrenci seçtiği ölçme aracının güvenirlik ve geçerlik ve kullanışlılığına ilişkin tespitleri yapabilir.
  6. Test maddeleri ile ilgili farklı istatistikleri yapabilir.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemiKona alanına ilişkin ön okumaların yapılası
2Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlarİlgili kaynakların okuması
3Ölçme araçlarında bulunması istenen nitelikler (güvenirlik, geçerlik, kullanışlılık)İlgili kaynakların okuması
4Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleriÖrneklerin incelenmesi
5Geleneksel yaklaşımlara dayalı olan araçlar ( yazılı sınavlar, kısa yanıtlı sınavlar, doğru-yanlış tipi testlerİlgili kaynakların okuması
6Geleneksel yaklaşımlara dayalı olan araçlar (çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar, ödevler)İlgili kaynakların okuması
7Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar (gözlem, görüşme), Ödev
8Ara Sınav
9Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar (performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyasıİlgili materyalin incelenmesi
10Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar (araştırma kağıtları, araştırma projeleri) SunumSunum için hazırlıkların yapılması
11Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar (akran değerlendirme, öz değerlendirme, tutum ölçekleri) SunumSunum için hazırlıkların yapılması
12Ölçme sonuçları üzerinde yapılan temel istatistiksel işlemlerUygulama için ölçme sonuçlarının incelenmesi
13Öğrenme çıktılarını değerlendirme, not vermeÖğrenme çıktılarının analiz edilmesi
14Alanı ile ilgili ölçme aracı geliştirmeÖlçme aracının taslağı için ilgili okumaların yapılaması
15Alanı ile ilgili ölçme aracı geliştirmeÖlçme aracına ilişkin son düzenlemelerin yapılması
16Final Sınavı

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev120
Sunum/Jüri220
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar120
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati163
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması148
Derse Özgü Staj
Ödev112
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer29
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)110
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)120
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok