Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
DramaSNF305134220
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu @ Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimSınıf Eğitimi
Dersin KoordinatörüMuhammet Fatih Doğan
Dersi Veren(ler)Mustafa Yeşilyurt
Asistan(lar)ıMuhammet Fatih Doğan
Dersin AmacıEğitimde drama kavramını, dramanın tarihsel gelişimini ve drama aşamalarını kavramak. Drama ortamı ve drama lideri (öğretmen) niteliklerini, dramada kullanılabilecek teknikleri tanımak. Dramayı eğitim öğretim etkinliklerinde bir yöntem olarak kullanmak.
Dersin İçeriğiDrama teriminin tanımı ve anlamı, benzer terimlerden (Psiko drama, Yaratıcı drama, Drama-Oyun, Drama) farkı, çocuklarla drama uygulamalarının tarihçesi, Dramanın yapısı ve uygulanma aşamaları, Dramanın yaş gruplarına ve uygulama alanlarına göre sınıflandırılması, Drama ortamı ve öğretmen nitelikleri, Drama da özel teknikler, Dramanın değerlendirilmesi, uygulandığı alanın eğitim amaçlarına uygun yaratıcı drama örnekleri ve yeni örneklerin geliştirilmesi.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Adıgüzel,Ö. 2007; İlköğretimde Drama, Anadolu Üniversitesi Yayını, No1765, Eskişehir Önalan Akfırat, F. 2006 (Ed.); Yaratıcı Drama Dergisi, Çağdaş Drama Derneği Yayını, Cilt 1, Sayı 1, Ankara Kırkar, A., Yılmaz, N. 2008; İlköğretim Derslerinde Yaratıcı Drama Uygulamaları, Çınar Yayınları, İstanbul Karadağ, E., Çalışkan, N. 2005; İköğretimde Drama, Anı Yayıncılık, Ankara Üstündağ, T. 2004; Yaratıcı Öğretmenimin Günlüğü, Pegem A Yayıncılık, Ankara
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler, drama kavramının tanımını ve anlamını kavrayabileceklerdir
  2. Öğrenciler, dramanın bir yöntem olarak eğitim öğretimdeki gerekliliğini açıklayabileceklerdir
  3. Öğrenciler, drama türlerini açıklayabilme, dramanın dramatizasyon, tiyatro ve oyundan farklılıklarını söyleyebileceklerdir
  4. Öğrenciler, dramanın yurtdışındaki ve Türkiyedeki tarihsel gelişimini kavrayabileceklerdir
  5. Öğrenciler, eğitimde dramanın temel öğelerini ve aşamalarını açıklayabilileceklerdir

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Drama teriminin tanımı ve anlamıİlgili kaynak
2Drama teriminin benzer terimlerden (Psiko drama, Yaratıcı drama, Drama-Oyun, Drama) farkıİlgili kaynak
3Dramanın tarihiİlgili kaynak
4Dramanın yapısı ve uygulanma aşamalarıİlgili kaynak
5Dramanın yaş gruplarına ve uygulama alanlarına göre sınıflandırılmasıİlgili kaynak
6Drama ortamı ve öğretmen nitelikleriİlgili kaynak
7Drama da özel tekniklerİlgili kaynak
8Arasınavİlgili kaynak
9Dramanın değerlendirilmesiİlgili kaynak
10Uygulandığı alanın eğitim amaçlarına uygun yaratıcı drama örnekleriİlgili kaynak
11Yeni örneklerin geliştirilmesiİlgili kaynak
12Ara sınav 2İlgili kaynak
13Geliştirilen drama örneklerinin uygulanmasıİlgili kaynak
14Geliştirilen drama örneklerinin uygulanmasıİlgili kaynak
15Geliştirilen drama örneklerinin uygulanmasıİlgili kaynak
16Dönem sonu sınavıİlgili kaynak

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama120
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev220
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar220
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati164
Laboratuar
Uygulama112
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Derse Özgü Staj
Ödev26
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)28
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)110
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok