Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
ÇOK AMAÇLI KARAR VERMEEND510237.5300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin Diliİngilizce, Türkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli @ Endüstri Mühendisliği ABD Endüstri Mühendisliği Yüksek Lisans Programı
Seçmeli @ Endüstri Mühendisliği ABD Endüstri Mühendisliği Doktora Programı
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimEndüstri Mühendisliği Bölümü
Dersin KoordinatörüVildan Çetinsaya Özkır
Dersi Veren(ler)Coşkun ÖZKAN
Asistan(lar)ı
Dersin Amacı1. Bireysel ve grup karar verme teknikleri arasındaki farkları ortaya koymak 2. Hangi durumda grup halinde çok amaçlı karar verme yaklaşımlarının kullanılması gerektiğini öğrenmek 3. Farklı çok amaçlı grup halinde karar verme tekniklerini öğretmek 4. Tekniklerin zayıf yönleri, benzerlik ve farklılıklarını irdelemek
Dersin İçeriğiÖğrencilere yaratıcı bir yaklaşımla çok amaçlı katılımcı karar verme tekniklerini öğretmek. Grup halinde karar verme süreç ve tekniklerinin aşamalarını, içeriklerini, benzerlik ve farklılıklarını, ayrıntılı bir şekilde derinlemesine irdelemek. Teorik bilgilerin, literatürdeki uygulamalarını araştırarak teori ve pratiği birlieştirmek
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • "Evaluation and decision models with multiple criteria : stepping stones for the analyst" Denis Bouyssou, Thierry Marchant, Marc Pirlot, Alexis Tsoukias, Philippe Vincke, Springer, New York, 2006.
  • "Decisions by Objectives" Ernest Forman and Mary Ann Selly, World Scientific Publishing Company, 2002. Free Download: http://www.mdm.gwu.edu/forman/DBO.pdf
  • Yöneylem Araştırması (6. Basımdan Çeviri), Hamdy A. Taha, Literatür Yayıncılık, İstanbul, 2000.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenci karar problemlerini tanımlar ve matematiksel modeller oluşturur.
  2. Öğrenci iş dünyasındaki karar verme sürecinde potansiyel problemleri çözme yetisi kazanır.
  3. Karar problemlerini çözebilecek matematiksel teknikleri kullanır ve Çözümlerin üzerinde karar analizleri yapar
  4. Öğrenci çok amaçlı modellerin oluşturulmasında temel amaç fonksiyonlarını tanımlar.
  5. Öğrenci çok amaçlı modellerin analiz ve sonuçlarını gerçek problemlere uygular.
  6. Öğrenci işletmelerin karar alma sahalarında karar ekiplerine yardımcı olur ve yönetim kararlarını destekler.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Çok Amaçlı Optimizasyona GirişDers notları Bölüm 1
2Tek Amaçlı Lineer ProgramlamaDers notları Bölüm 2
3Tek Amaçlı ve Çok Amaçlı ProgramlamaDers notları Bölüm 2
4Çok Amaçlı Optimizasyon Problemi
5Baskınlık ve Pareto OptimaliteDers notları Bölüm 3
6ÇAOP çözümü için Klasik YöntemlerDers notları Bölüm 3
7ÇAOP çözümü için Evrimsel YöntemlerDers notları Bölüm 4
8Vize 1Ders notları Bölüm 4
9Karar Destek ve Tercih Önceliği ModellemeDers notları Bölüm 5
10ÇKKV Metotları: Puanlama YöntemleriDers notları Bölüm 5
11ÇKKV Metotları: Puanlama YöntemleriDers notları Bölüm 6
12ÇKKV Metotları: Üstünlük YöntemleriDers notları Bölüm 6
13ÇKKV Metotları: Üstünlük Yöntemleri - 2. Vize
14Fayda TeorisiDers notları Bölüm 7
15Fayda TeorisiDers notları Bölüm 8
16Final Sınavı

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar260
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati163
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması164
Derse Özgü Staj
Ödev
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)240
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)130
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok