Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Okul Öncesi Dönemde Kişilerarası Problem Çözme BecerileriOKL410226200
ÖnkoşullarYok
YarıyılBahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli @ Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimOkulöncesi Eğitimi Lisans Programı
Dersin KoordinatörüÜmmühan Yeşil Dağlı
Dersi Veren(ler)Ümmühan Yeşil Dağlı
Asistan(lar)ıFeride Gök
Dersin AmacıDersin amacı, sosyal gelişimin temel kavram ve ilkelerini, problem çözme basamaklarını kavrayabilme ve kişiler arası bilişsel problem çözme yeteneklerini geliştirebilmedir.
Dersin İçeriğiBu ders süresince öğrenciler sosyal gelişimin temel kavram ve ilkelerini, problem çözme basamaklarını ve kişiler arası bilişsel problem çözme yeteneklerini öğreneceklerdir.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Bingham, A.(1998) (Çev. Ferhan Oğuzkan). Çocuklarda Problem Çözme Yeteneklerinin Geliştirilmesi. MEB, İstanbul.
  • Dereli, E. (2008). Çocuklarda Sosyal Problem Çözme. Tablet Kitabevi, Konya.
  • Gülay, H. (2009). Okul Öncesi Dönemde Akran İlişkileri, Pegem Akademi,Ankara.
  • Öğülmüş, S. (2001).Kişilerarası Sorun Çözme Becerileri ve Eğitimi.Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler sosyal gelişimin temel kavramlarını ve ilkelerini açıklar
  2. Öğrenciler çocukların davranışlarını etkileyen gelişimsel ve çevresel etkenleri açıklar
  3. Öğrenciler çocukların davranışlarını etkileyen gelişimsel ve çevresel etkenleri tespit eder ve bu faktörleri problem çözmek için nasıl değiştireceğini belirler.
  4. Öğrenciler istenen davranışları öğretme yöntem ve tekniklerini açıklar ve uygular
  5. Öğrenciler problem çözme basamaklarını ve becerilerini açıklar ve örnek vaka ve olaylarda kullanır

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Tanışma ve derse giriş1, 2, 3 ve 4 nolu kaynaklar
2Sosyal gelişimin temel kavramları ve ilkeleri1, 2, 3 ve 4 nolu kaynaklar
3Disipline, pozitif yönlendirme, ödül ve ceza1, 2, 3 ve 4 nolu kaynaklar
4Çocukların davranışlarını etkileyen etkenler: Çocuğun fiziksel, zihinsel, duygusal, sosyal ve dil gelişimi1, 2, 3 ve 4 nolu kaynaklar
5Çocukların davranışlarını etkileyen etkenler: Fiziksel ve duygusal ortam1, 2, 3 ve 4 nolu kaynaklar
6İstenen davranışları öğretmede model olma 1, 2, 3 ve 4 nolu kaynaklar
7İstenen davranışları öğretmede etkili iletişim1, 2, 3 ve 4 nolu kaynaklar
8Arasınavsınav
9İstenen davranışları öğretmede etkili iletişim1,2,3 ve 4 nolu kaynaklar
10Çocukların sınırlarını anlamalarına ve kabul etmelerine yardımcı olma1, 2, 3 ve 4 nolu kaynaklar
11Problem çözme basamakları1, 2, 3 ve 4 nolu kaynaklar
12Kişiler arası problem çözme1, 2, 3 ve 4 nolu kaynaklar
13Kişiler arası problem çözme1, 2, 3 ve 4 nolu kaynaklar
14Örnek vaka ve olay tartışmaları1, 2, 3 ve 4 nolu kaynaklar
15Örnek vaka ve olay tartışmaları1, 2, 3 ve 4 nolu kaynaklar
16Finalsınav

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev630
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar130
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati164
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması164
Derse Özgü Staj
Ödev64
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)110
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)110
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok