Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Özel Öğretim Yöntemleri IIBTO317234220
ÖnkoşullarYok
YarıyılBahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu @ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Lisans Programı
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
Dersin KoordinatörüM. Betül Yılmaz
Dersi Veren(ler)Serhat B. Kert
Asistan(lar)ıTuba Uğraş
Dersin Amacı• Özel öğretim yöntemlerinden bilgisayar destekli olarak kullanılan yöntem ve tekniklerin etkin kullanımlarının kavratılması.
Dersin İçeriğiMikro Öğretim uygulamaları (Bilgisayar dersi Öğretim Programından seçilecek konularda öğrencilerin, sınıfta plan hazırlayıp, ortam, araç-gereç ve materyalleri düzenleyerek ders sunmaları ve sunuların öğretmenlik bilgi ve becerileri yönünden değerlendirilmesi). Alana özgü uygulamalar (uzaktan kontrol sistemleri, laboratuar çalışmaları v.b.). Bilgisayar Laboratuvar ortamlarının incelenmesi ve değerlendirilmesi, bilgisayar eğitiminde ölçme ve değerlendirme: portfolyo uygulamaları, performans testleri, gözlem formları vb. Öğretmenlik yeterlikleri.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Açıkgöz, Kamile Ün (2003). Aktif öğrenme (3. Baskı). İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları.
  • Green, Timothy D., & Brwon, Abbie (2002). Multimedia projects in the classroom: A guide to development and evaluation. Thousand Oaks: CA: Corwin Press, Inc.
  • Leshin, Cynthia B., Pollock, Joellyn, & Reigeluth, Charles M. (1992). Instructional design strategies and tactics. Englewood, NJ: Educational Technology Publications.
  • Roblyer, M.D., & Edwards, Jack (2000). Integrating educational technology into teaching (Second edition). Upper Saddle River, NJ: Merril, an imprint of Prentice Hall.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenme ve öğretme ile ilgili temel kavramları açıklar.
  2. Anlamlı öğrenmeye yönelik öğretim planlar.
  3. Öğrenmede öne çıkan bireysel farklılıkları öğretime yansıtır.
  4. Bilişim teknolojileri dersi için uygun teknikleri ders planında kullanır.
  5. Bilişim teknolojileri dersi için uygun öğretim yöntemlerini ders planında kullanır.
  6. Mikro öğretim yoluyla etkili bir öğretim deneyimi sergiler.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Eğitim, öğretim kavramları, Model, Strateji, Yöntem, TeknikNA
2Beyin, Öğrenme, Anlamlı/Aktif ÖğrenmeNA
3Bireysel Farklılıklar ve Öğretime Yansımaları Ödev 1
4Teknikler : Soru cevap - Gösterip yaptırma - Drama ve rol yapma Ödev 2
5Değerlendirme: Gözlem yoluyla - Performans yoluylaÖdev 3
6Sunuş Yoluyla Öğretim Yöntemi - Buluş Yoluyla Öğretim Yöntemi Ödev 4
71. vizeNA
8İşbirlikli ÖğrenmeÖdev 5
9Proje Tabanlı Öğrenme - Probleme Dayalı ÖğrenmeÖdev 6
10Mikro Öğretim -1 Final projesi
11Mikro Öğretim - 2NA
121. vizeNA
13Mikro Öğretim - 3NA
14Mikro Öğretim - 4NA
15Mikro Öğretim - 5NA
16Final sınavıNA

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım15
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev612
Sunum/Jüri110
Projeler118
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar130
Final130
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati162
Laboratuar
Uygulama152
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Derse Özgü Staj
Ödev55
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler120
Sunum / Seminer120
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)22
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)12
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok