Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
İngilizce Öğretiminde Yaklaşımlar I ING214135300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu @ İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı
Seçmeli @ Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Programı
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimYabancı Diller Eğitimi Bölümü
Dersin KoordinatörüHatice Gülru Yüksel
Dersi Veren(ler)Hatice Gülru Yüksel
Asistan(lar)ıGülümser Efeoğlu
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilerin İngilizce öğretimindeki yöntem ve teknikleri tanımalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiİngiliz Dili Öğretiminde (İDÖ) temel konu ve süreçler; yaklaşım, yöntem, ve teknik kavramların arasındaki ayrımlar ve bu kavramların İngilizce öğretimindeki önemi; İngilizce öğretimindeki önemli yöntem ve yaklaşımlar: Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi, Doğrudan Anlatım, İşitsel-Duyusal Yöntem, Sessiz Yöntem, Topluluk Dil Öğrenimi, İletişimsel Yaklaşım, Doğal Yaklaşım.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Brown, D. H. (2000) Principles of Language Learning and Teaching. Pearson. Brown, H.D. 2001. Teaching by Principles: An Interactive Approach to Language Pedagogy (2ndEdition). San Francisco State University: Longman Brumfit C.J. 1984. Communicative Methodology in Language Teaching. Cambridge: CUP Celce-Murcia, M. 2001. Teaching English as a Second or Foreign Language (3RD Edition). USA:Heinle&Heinle Publishers. Larsen-Freeman, D. (1986). Techniques and Principles in Language Teaching. Oxford: Oxford University Press. Richards, J. C. & Rodgers, T. S. (2001). Approaches and Methods in Language Teaching (Second Edition). Cambridge: Cambridge University Press.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler İngiliz Dili Öğretiminde (İDÖ) temel konu ve süreçleri; yaklaşım, yöntem, ve teknik kavramların arasındaki ayrımları kavrayacaklardır.
  2. Öğrenciler yöntemler ve yaklaşımlar üzerine genel olarak değerlendirme yapabileceklerdir.
  3. Öğrenciler Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi, Doğrudan Anlatım, İşitsel-Duyusal Yöntem, Sessiz Yöntem, Topluluk Dil Öğrenimi, İletişimsel Yaklaşım ve Doğal Yaklaşım gibi İngilizce öğretimindeki önemli yöntem ve yaklaşımları öğrenecekler aralarındaki benzerlikleri ve farklılıkları belirleyebilecekle
  4. Öğrenciler dil çalışmasının sadece dilsel ve bilişsel bir deneyimden ibaret olmadığını, aslında insana dönük bir deneyim olduğunu fark edeceklerdir.
  5. Öğrenciler öğrenme ve yabancı dil öğrenimindeki kuramları tanımlayabilecek ve bu kuramların pratik uygulamalarını gerçekleştirebileceklerdir.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Girişi. Dil Öğretimi Bağlamı. Dil Politikaları ve Planlaması. Amaçlar ve hedefler. İzlence. Okuma
2Dil Öğrenme ve Edinim. İyi Öğrenen. İyi ÖğretmenOkuma
3Yaklaşım.Yöntem. Teknik. Öğrenci farklılıkları. Öğrenme stratejileri ve stilleri.Okuma
4Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi Okuma
5Doğrudan Anlatım. İşitsel-Dilsel YöntemOkuma
6Ara-Sınav 1
7SunumMikro-öğretim için hazırlık
8Sessiz Yöntem ve Toplulukla Dil ÖğretimiOkuma
9SunumOkuma
10Telkin Yöntemi ve Doğal Yaklaşım Okuma
11SunumMikro-öğretim için hazırlık
12İletişimsel Yaklaşım Okuma
13Ara-Sınav II
14SunumMikro-öğretim için hazırlık
15Projelerin Sergilenmesi Proje Hazırlığı
16FinalOkuma

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım1610
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum/Jüri210
Projeler210
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar230
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati163
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması163
Derse Özgü Staj
Ödev
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler210
Sunum / Seminer210
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)22
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)12
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok