Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Bilgisayar Destekli ÖğretimBTO211234300
ÖnkoşullarYok
YarıyılBahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli @ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Lisans Programı
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)Serhat B. Kert
Asistan(lar)ıTuba Uğraş
Dersin AmacıDersin amacı; Bilgisayar destekli eğitimin ne olduğu ve ne olmadığı,Bilgisayar destekli eğitimin tarihçesi ve gelişimi,Bilgisayar destekli eğitimin eğitim ve öğretimdeki yeri,Bilgisayar destekli eğitimin yararları ve sınırlılıkları, Bilgisayar destekli eğitimde kullanılan yaygın formatları, Web tabanlı öğrenme ve iletişim araçları hakkında bilgi sunmak.
Dersin İçeriğiEğitim ve Teknoloji İlişkisi, Bilgisayar Destekli Eğitim, Niçin Bilgisayar Destekli Öğretim Ortamı?, BDÖ Ortamının Başarısını Etkileyen Faktörler, BDÖ Uygulamasına Başlamada Cevaplanacak Sorular, Farklı BDÖ Uygulamaları, Okullarda Eğitim Teknoloji Gereksinimlerinin Saptanması
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • • Dr. Nurettin Şimşek, “Bilgisayar Yazılımlarının Değerlendirilmesi”
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Bilgisayar destekli eğitimin tarihsel oluşum ve gelişim aşamalarını açıklar.
  2. Farklı bilgisayar destekli öğretim uygulamalarının temel özelliklerini söyler.
  3. Bir okulun öğretim teknolojisi ihtiyaçları ile alakalı öneri geliştirir.
  4. Eğitim yazılımı geliştirme sürecini açıklar.
  5. Fatih projesi gibi büyük ölçekli teknoloji uygulamalarını açıklar.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Ders hakkında genel bilgi, Dünyada ve Türkiye’de BDÖ’nün gelişimi, Okuma ÖdeviOkuma ödevi
2Grupların oluşturulması, Sunu hazırlama ilkelerinin hatırlatılması, BDE – BDÖ NA
3Medya okuryazarlığı, Bilgisayar Okuryazarlığı (BOY), Teknoloji OkuryazarlığıNA
4Öğretim Amaçlı Yazılım değerlendirme ölçütleri (Grup çalışması)Grup çalışması
5Öğretim Amaçlı Yazılımlar ve çeşitleriNA
61. Vize HaftasıNA
7Ders yazılımı (öğrenme nesneleri) çeşitleriGrup çalışması
8Ders yazılımı (öğrenme nesneleri) çeşitleriGrup çalışması
9Eğitim Öğretimde Sosyal MedyaNA
10Bilgisayar Destekli Öğretim (Her sınıfa bir bilgisayar (f@tih projesi), Her öğrenciye bir bilgisayar (ACER projesi), BT sınıfları (elektronik sınıf)Grup çalışması
112. Vize haftasıNA
12Teknoloji Destekli Öğrenme- Öğretim :Akıllı Tahta (Mobides), Etkileşimli Ölçme/Cevaplama Sistemleri,Grup çalışması
13Internet projeleri, e-posta projeleriGrup çalışması
14Eğitimde blog kullanımı, Eğitimde wiki kullanımıGrup çalışması
15Okullarda BDÖ, Özel kurumlarda BDÖGrup çalışması
16Final SınavıNA

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım165
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev15
Sunum/Jüri
Projeler120
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar230
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati163
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Derse Özgü Staj
Ödev45
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler45
Sunum / Seminer43
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)13
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)13
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok