| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| İleri Almanca | MDB4031 | 3 | 3 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ İnşaat Mühendisliği Lisans Programı Seçmeli @ Şehir ve Bölge Planlama Lisans Programı Seçmeli @ Kimya Lisans Programı Seçmeli @ Moleküler Biyoloji ve Genetik Lisans Programı Seçmeli @ İstatistik Lisans Programı Seçmeli @ Makine Mühendisliği Lisans Programı Seçmeli @ Kimya Mühendisliği Lisans Programı Seçmeli @ Kimya Mühendisliği Lisans Programı (İngilizce) Seçmeli @ Mimarlık Lisans Programı Seçmeli @ Endüstri Mühendisliği Lisans Programı Seçmeli @ Türk Dili ve Edebiyatı Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Genel Kültür Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Modern Diller Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Betül Özel |
| Dersi Veren(ler) | Ercan Muharrem Erkuş |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı Almanca dil bilgisi ve sözcük bilgisinin A2 düzeyine ulaştırılmasıdır. Temel düzeyde öğrenilmiş yapılar dört beceri kullanılarak (Okuma – konuşma – yazma – dinleme) geliştirilmeye çalışılır. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Bu dersin içeriğini geçmiş zamanın yapıları, edat kullanımı ve yan cümle yapıları oluşturmaktadır. Orta zorluktaki okuma metinleri ile öğrenilen yapıların pekiştirilmesi ders kapsamındadır. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, (Okuma) Orta zorluk derecesindeki metinleri okuyup anlayabilecek,
- (Yazma) Yan cümle yapılarını da kullanarak kendilerini daha detaylı ifade edebilecek,
- (Dinleme ve Konuşma) Karmaşık cümle yapılarının kullanıldığı diyalogları dinleyip anlayabilecek ve kendi ihtiyaçlarını ifade edebilecek
- (Sözcük Bilgisi) Günlük hayata ilişkin diyaloglarda geçen sözcükleri tanıyıp kullanabileceklerdir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Derse giriş | *Kendini tanıtmak ve iş hayatı hakkında konuşmak |
| 2 | 1. Ünite: Esnek ve mobilize (Flexibel und mobil) * İş bulma ve iş saatleri hakkında konuşma * İş talimatlarını anlamak ve uygulamak Gramer: * Yan cümle yapıları ve bağlaçları : dass/ob Telafuz: * Vurgu çalışmaları Dinleme çalışmaları: * Alıştırmalar kapsamında dinleme çalışmalarının yapılması | * 6-11 sayfalarının hazırlığının yapılması * Yeni sözcüklerin karşılıklarının bulunması * İlgili gramer konularının tekrarı * İlgili çalışma kağıtlarının yapılması |
| 3 | 1. Ünite: Esnek ve mobilize (Flexibel und mobil) * Staj diyalogları Gramer: * Sıfat tamlaması Dinleme çalışmaları: * Alıştırmalar kapsamında dinleme çalışmalarının yapılması Çalışma kitabı: * Ünite kapsamındaki alıştırmaların yapılması (s.76 - 81) 2. Ünite: Zaman nasıl geçiyor (Wie die Zeit vergeht) * Zamanı hakkında konuşmak Gramer: * Dönüşlü fiiler Telafuz: * Kelimelerdeki “z” harfinin telafuzu Dinleme çalışmaları: * Alıştırmalar kapsamında dinleme çalışmalarının yapılması | * 12-18 sayfalarının hazırlığının yapılması * Yeni sözcüklerin karşılıklarının bulunması * İlgili gramer konularının tekrarı * İlgili çalışma kağıtlarının yapılması * İlgili kelimelerin anlamlarına bakılması ve gruplandırılması |
| 4 | 2. Ünite: Zaman nasıl geçiyor (Wie die Zeit vergeht) * Sevinç ve Öfke/Kızgınlık hakkında konuşmak * Kelime kartlarının oluşturulması Gramer: * Edatlarla beraber kullanılan fiiller Dinleme çalışmaları: * Alıştırmalar kapsamında dinleme çalışmalarının yapılması Çalışma kitabı: * Ünite kapsamındaki alıştırmaların yapılması (s.82 - 87) Ödev | * 19-24 sayfalarının hazırlığının yapılması * Yeni sözcüklerin karşılıklarının bulunması * İlgili gramer konularının tekrarı * İlgili çalışma kağıtlarının yapılması |
| 5 | 3. Ünite: Nesiller (Generationen) * Özgeçmişinden bahsetmek Gramer: * “als” ile kurulan yan cümle yapıları Telafuz: * Ünlü harfler * Heceler Dinleme çalışmaları: * Alıştırmalar kapsamında dinleme çalışmalarının yapılması | * 25- 31 sayfalarının hazırlığının yapılması * Yeni sözcüklerin karşılıklarının bulunması * İlgili gramer konularının tekrarı * İlgili çalışma kağıtlarının yapılması * Çocukluk fotoğrafını getirmek |
| 6 | 3. Ünite: Nesiller (Generationen) * Bugünkü yaşı ve çocukluğu hakkında konuşmak Gramer: * Modal fiillerin geçmiş zaman kullanımları Dinleme çalışmaları: * Alıştırmalar kapsamında dinleme çalışmalarının yapılması Çalışma kitabı: * Ünite kapsamındaki alıştırmaların yapılması (s.88 - 93) 4. Ünite: Evim (Mein Zuhause) * Eve yerleşmek ve talilat hakkında konuşmak * Mektup yazmak Gramer: * Edatlar (Wechselpraepositionen) Telafuz: * “s” ve “z” harflerinin telafuzu Dinleme çalışmaları: * Alışt | * 32- 40 sayfalarının hazırlığının yapılması * Yeni sözcüklerin karşılıklarının bulunması * İlgili gramer konularının tekrarı * İlgili çalışma kağıtlarının yapılması * Taşınmak kavramı ile ilgili kelime listesi oluşturmak |
| 7 | 4. Ünite: Evim (Mein Zuhause) * Taşınmayı organize etmek Gramer: * stehen / liegen / sitzen kelimelerini gerekli yapılarla kullanmak * stellen/ legen / setzen kelimelerini gerekli yapılarıla kullanmak Dinleme çalışmaları: * Alıştırmalar kapsamında dinleme çalışmalarının yapılması Çalışma kitabı: * Ünite kapsamındaki alıştırmaların yapılması (s.94 -99 ) Ödev 5. Ünite: Parayla ilgili her şey (Rund um das Geld) * Para hakkında konuşmak * Havale yapmak * Hesap açmak Gramer: * Yan cümle yapıs | * 41-47 sayfalarının hazırlığının yapılması * Yeni sözcüklerin karşılıklarının bulunması * İlgili gramer konularının tekrarı * İlgili çalışma kağıtlarının yapılması * Banka havale formunun getirilmesi |
| 8 | 5. Ünite: Parayla ilgili her şey (Rund um das Geld) * ATM * Neden - Niçin Gramer: * Sıfat tamlamaları Dinleme çalışmaları: * Alıştırmalar kapsamında dinleme çalışmalarının yapılması Çalışma kitabı: * Ünite kapsamındaki alıştırmaların yapılması (s.100 - 105) | * 48-54 sayfalarının hazırlığının yapılması * Yeni sözcüklerin karşılıklarının bulunması * İlgili gramer konularının tekrarı * İlgili çalışma kağıtlarının yapılması |
| 9 | 1. VİZE | |
| 10 | 6. Ünite: Beraber yaşamak (Miteinander leben) * Beraber yaşamak hakkında konuşmak Gramer: * Karşılaştırma dereceleri (sıfat) * e-hali ile kullanılan fiiler Telafuz: i / ie / ih harflerinden sonra gelen “r” harfinin telafuzu Dinleme çalışmaları: * Alıştırmalar kapsamında dinleme çalışmalarının yapılması | * 55- 59 sayfalarının hazırlığının yapılması * Yeni sözcüklerin karşılıklarının bulunması * İlgili gramer konularının tekrarı * İlgili çalışma kağıtlarının yapılması * Almanya, İsviçre ve Avusturya’daki yaşam hakkındaki düşüncelerin makale veya kısa hikaye biçiminde yazılması |
| 11 | 6. Ünite: Beraber yaşamak (Miteinander leben) * Bir şeyleri birbirleriyle karşılaştırmak * Kursta diyalog çalışmaları Gramer: * e-halindeki kişi zamirleri * i-hali ve e-hali ile beraber kullanılan fiiller ve cümle yapıları Dinleme çalışmaları: * Alıştırmalar kapsamında dinleme çalışmalarının yapılması Çalışma kitabı: * Ünite kapsamındaki alıştırmaların yapılması (s.106 -111) | * 60-64 sayfalarının hazırlığının yapılması * Yeni sözcüklerin karşılıklarının bulunması * İlgili gramer konularının tekrarı * İlgili çalışma kağıtlarının yapılması |
| 12 | 7. Ünite: Spor (Sport) * Spor ve hayranlar hakkında konuşmak Gramer: * eğer – cümeleleri (Wenn – Saetze) Telafuz: * Cümle noktalama işaretlerini dinlemek Dinleme çalışmaları: * Alıştırmalar kapsamında dinleme çalışmalarının yapılması | * 65-69 sayfalarının hazırlığının yapılması * Yeni sözcüklerin karşılıklarının bulunması * İlgili gramer konularının tekrarı * İlgili çalışma kağıtlarının yapılması * Spor yapıyor musun? En çok sevdiğin spor dalı,sporcu hakkında gerekli sözlük bilgisinin araştırılması |
| 13 | 7. Ünite: Spor (Sport) * Kazayı bildirmek * Kurstaki rekorlar Gramer: * Üstünlük derecesi (sıfat) Dinleme çalışmaları: * Alıştırmalar kapsamında dinleme çalışmalarının yapılması Çalışma kitabı: * Ünite kapsamındaki alıştırmaların yapılması (s.112-117) | * 70-74 sayfalarının hazırlığının yapılması * Yeni sözcüklerin karşılıklarının bulunması * İlgili gramer konularının tekrarı * İlgili çalışma kağıtlarının yapılması * Media ile ilgili kelimelerin listesini oluşturmak |
| 14 | Sunum haftası | *Belirlenen konunun sunumuna hazırlanılması |
| 15 | Sunum haftası | *Belirlenen konunun sunumuna hazırlanılması |
| 16 | FINAL |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 70 | |
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 1 | 15 |
| Sunum/Jüri | 1 | 15 |
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 30 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 1 | 2 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | 1 | 3 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 4 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 5 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|