| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| TAKIM VE İŞ BAĞLAMA DÜZENLERİ | MAK4941 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Makine Mühendisliği Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Makine Mühendisliği Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Murat KIYAK |
| Dersi Veren(ler) | Ş.Özgür ATAYILMAZ |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | İstenen standart ve toleranslarda parça imal edebilmek için, imalat yöntemine bağlı olarak iş parçası ve takım bağlama sistemlerinin tasarlanması |
|---|---|
| Dersin İçeriği | İmalat kalitesi ve etkileyen faktörler, bağlama düzenlerinin sınıflandırılması, tasarımı ve imalatı, bağlama prensipleri ve yöntemleri, takım ve iş parçası bağlama sistemlerinin analizi |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, ilgili standartlara göre imalat kalitesini belirleyebilme ve istenen kalitede imalatı gerçekleştirmek için iş parçası ve/veya takım bağlama düzenini tasarlayabilme becerisi kazanır
- İmalat aşamalarını oluşturarak, sistem analizi yapma konusunda bilgi sahibi olmak
- Maliyet analizi oluşturarak bağlama yöntemini belirleme konusunda bilgi sahibi olmak.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | İmalat kalitesi ve etkileyen faktörler | Ders Notu Bölüm 1 |
| 2 | Bağlama düzenlerinin sınıflandırılması | Ders Notu Bölüm 1 |
| 3 | Mekanik, pnömatik, hidrolik, elektriki tahrikli bağlama sistemleri | Ders Notu Bölüm 2 |
| 4 | Parça bağlama düzenlerinin tasarımı | Ders Notu Bölüm 2 |
| 5 | Parça bağlama düzenlerinde malzeme seçimi ve imalatı | Ders Notu Bölüm 3 |
| 6 | Takım bağlama düzenlerinin tasarımı | Ders Notu Bölüm 3 |
| 7 | İmalat yöntemlerine göre işleme zamanı belirleme ve bağlama düzeni maliyet analizi | Ders Notu Bölüm 3 |
| 8 | Tezgahlarda iş parçası ve takım bağlama yöntemleri | Ders Notu Bölüm 4 |
| 9 | 1. Ara Sınav | |
| 10 | Esas hareket iş parçası tarafından gerçekleştirilen yöntemlerde bağlama sistemleri | Ders Notu Bölüm 5 |
| 11 | Torna, taşlama, freze tezgahlarında iş parça ve takım bağlama sistemleri tasarım ve analizleri | Ders Notu Bölüm 5 |
| 12 | Esas hareket takım tarafından gerçekleştiren yöntemlerde bağlama sistemleri | Ders Notu Bölüm 6 |
| 13 | Freze, planya, vargel, matkap, taşlama, broşlama tezgahlarında iş parça ve takım bağlama sistemleri tasarım ve analizleri / 2. Ara Sınav | Ders Notu Bölüm 6 |
| 14 | Freze, planya, vargel, matkap, taşlama, broşlama tezgahlarında iş parça ve takım bağlama sistemleri tasarım ve analizleri | Ders Notu Bölüm 6 |
| 15 | Freze, planya, vargel, matkap, taşlama, broşlama tezgahlarında iş parça ve takım bağlama sistemleri tasarım ve analizleri | Ders Notu Bölüm 6 |
| 16 | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 1 | 10 |
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 2 | 50 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 14 | 2 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 1 | 11 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 4 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 4 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|