| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| TALAŞSIZ ŞEKİLLENDİRMEDE ANALİZ VE GELİŞMELER I | MAK5309 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Makine Mühendisliği ABD İmal Usulleri Yüksek Lisans Programı Seçmeli @ Makine Mühendisliği ABD İmal Usulleri Doktora Programı |
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Makine Mühendisliği Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | Ş.Özgür ATAYILMAZ |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Gerilme, Gerinim Hızı Analizlerini kavramak ve Akma Kriterlerini kullanarak metallerde plastik akışın ne zaman başlayacağını tahmin edebilmek |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Temel Kavramlar, Tensörel Analize Giriş, Gerilme Analizleri, Gerinim-Gerinim Hızı Analizleri,Akma Kriterleri |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler şekil değiştirme analizi için temel kavramları öğrenecek, bu metodları talaşsız şekillendirme proseslerinin analizinde kullanabileceklerdir.
- Öğrenciler metal şekillendirme problemlerinin çözümünde kullanılan analitik metotları öğreneceklerdir.
- Öğrenciler plastik şekil verme proseslerinin fizibilitesi ve iş parçası davranışı, malzeme akış karekteristiklerinin etkisi, kuvvetler ve ürün kalitesi konularında bilgi sahibi olacaklardır.
- Öğrenciler bu dersle sınır analizi yönteminin metal şekillendirme proseslerinin iyileştirilmesinde nasıl kullanılacağını öğreneceklerdir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Temel Kavramlar, Gerilme Bileşenleri | Ders Kitabı Konu 1 |
| 2 | Eğik Düzlemde Gerilme Vektörü | Ders Kitabı Konu 1 |
| 3 | Diferansiyel Denge Eşitlikleri, Gerilme Tensörünün Simetrisi | Ders Kitabı Konu 1 |
| 4 | Temel Gerilmeler ve Gerilmenin Temel Ekseni | Ders Kitabı Konu 1 |
| 5 | Ortalama Gerilme ve Gerilme Deviatörü | Ders Kitabı Konu 1 |
| 6 | Akma Kriterleri, Von Mises ve Tresca Akma Kriteri | Ders Kitabı Konu 2 |
| 7 | Akma Yüzeyi, Gerinim Hızları, Temel Gerinim Hızı ve Eksenleri | Ders Kitabı Konu 2 |
| 8 | 1.Ara Sınav | |
| 9 | Sıkıştırılamazlık, Sonsuz Küçük Gerinim ve Deplasmanlar | Ders Kitabı Konu 3 |
| 10 | Temel Sonlu Gerinimler | Ders Kitabı Konu 3 |
| 11 | Katılar için Gerilme-Gerinim İlşkileri, Von Mises Gerilme-Gerinim Hızı Kanunu, Viskoz Akış | Ders Kitabı Konu 4 |
| 12 | Güçte Üst Sınır, Gerinim Enerjisi, İdeal Güç ve Deformasyon İşi | Ders Kitabı Konu 5 |
| 13 | Kinematik Uygun Hız Alanı ve Hız Süreksizlikleri, Sürtünme ve Sürtünme Kayıpları | Ders Kitabı Konu 5 |
| 14 | Coulomb Sürtünme Katsayısı, Sabit Sürtünme Faktörü, Hidrodinamik Yağlama | Ders Kitabı Konu 5 |
| 15 | Güçte Alt Sınır, Uygun Gerilme Alanı ve Gerilme Alan Süreksizlikleri | Ders Kitabı Konu 6 |
| 16 | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 4 | 30 |
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 30 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 14 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 9 | 9 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 4 | 18 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|