| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) | 
|---|---|---|---|---|---|---|
| Karşılaştırmalı Eğitim Programlarının İncelenmesi | EGT6110 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 | 
| Önkoşullar | Yok | 
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar | 
|---|
| Dersin Dili | Türkçe | 
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Doktora | 
| Dersin Türü | Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Programları ve Öğretim Doktora Programı | 
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri | 
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze | 
| Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü | 
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Hakan KARATAŞ | 
| Dersi Veren(ler) | İbrahim KOCABAŞ | 
| Asistan(lar)ı | 
| Dersin Amacı | Siyasal düşünceler, siyasal yönetimler ve eğitim sistemlerinin ilişkisini kurmak; karşılaştırmalı eğitim biliminin gelişimi ve tarihçesi hakkında bilgi sahibi olmak; Türk Milli Eğitim politikaları ve idari yapılanmasını öğrenmek; farklı ülkelerin milli eğitim politikaları ve idari yapılanmalarını öğrenmek; farklı ülkelerin okul öncesi, ilköğretim, ortaöğretim, yükseköğretim, mesleki eğitim ve yaşamboyu eğitim sistemlerinin ve programlarının karşılaştırılmasını yapmak; Türkiye için ideal eğitim politikalarının, idari yapılanmasının ve ideal eğitim sisteminin oluşturulmasını sağlamak amaçlanmıştır. | 
|---|---|
| Dersin İçeriği | Siyasal düşünceler, siyasal yönetimler ve eğitim sistemleri; karşılaştırmalı eğitim biliminin gelişimi ve tarihçesi; Türk Milli Eğitim politikaları ve idari yapılanması; farklı ülkelerin milli eğitim politikaları ve idari yapılanmalarının karşılaştırılması; farklı ülkelerin okul öncesi, ilköğretim, ortaöğretim, yükseköğretim, mesleki eğitim ve yaşamboyu eğitim sistemlerinin ve programlarının karşılaştırılması; Türkiye için ideal eğitim politikalarının ve idari yapılanmasının oluşturulması; Türkiye için ideal eğitim sisteminin oluşturulması. | 
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 
 | 
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok | 
Ders Öğrenim Çıktıları
- Farklı çağlardaki siyasal düşünceler ve siyasal yönetimlerin eğitim sistemleri üzerindeki etkisini kavrar.
- Karşılaştırmalı eğitim biliminin gelişimi ve tarihçesini açıklar.
- Türk Milli Eğitim politikaları ve idari yapılanmasını analiz eder.
- Farklı ülkelerin milli eğitim politikaları ve idari yapılanmalarını öğrenmek ve karşılaştırmasını yapar.
- Farklı ülkelerin okul öncesi, ilköğretim, ortaöğretim, yükseköğretim, mesleki eğitim ve yaşamboyu eğitim sistemlerinin ve programlarının benzerliklerini ve farklılıklarını açıklar.
- Türkiye için ideal eğitim politikalarının, idari yapılanmasının ve ideal eğitim sisteminin oluşturulmasına yönelik önerilerde bulunur.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Siyasal düşünceler, siyasal yönetimler ve eğitim sistemleri | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi | 
| 2 | Siyasal düşünceler, siyasal yönetimler ve eğitim sistemleri | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi | 
| 3 | Karşılaştırmalı eğitim biliminin gelişimi ve tarihçesi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi | 
| 4 | Türk Milli Eğitim politikaları ve idari yapılanması | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi | 
| 5 | Farklı ülkelerin milli eğitim politikalarının karşılaştırılması | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi | 
| 6 | Farklı ülkelerin milli eğitim idari yapılanmalarının karşılaştırılması | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi | 
| 7 | Vize Sınavı | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi | 
| 8 | Farklı ülkelerin okul öncesi eğitim sistemleri ve programlarının karşılaştırılması | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi | 
| 9 | Farklı ülkelerin ilköğretim sistemlerinin ve programlarının karşılaştırılması | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi | 
| 10 | Farklı ülkelerin ortaöğretim sistemlerinin ve programlarının karşılaştırılması | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi | 
| 11 | Farklı ülkelerin yükseköğretim sistemlerinin ve programlarının karşılaştırılması | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi | 
| 12 | Farklı ülkelerin mesleki eğitim sistemlerinin ve programlarının karşılaştırılması | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi | 
| 13 | Farklı ülkelerin yaşamboyu eğitim sistemlerinin ve programlarının karşılaştırılması | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi | 
| 14 | Türkiye için ideal eğitim politikalarının ve idari yapılanmasının oluşturulması | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi | 
| 15 | Türkiye için ideal eğitim sisteminin oluşturulması | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi | 
| 16 | Final Sınavı | 
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 1 | 10 | 
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | 1 | 30 | 
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 20 | 
| Final | 1 | 40 | 
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü | 
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | 1 | 2 | |
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 5 | 10 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 3 | 3 | |
| Projeler | 1 | 10 | |
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 8 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 16 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok | 
|---|
 
                 
                        
                         
                        
                         
                 
                