| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Mentörlük Eğitimi ve Uygulamaları | EGT5113 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Programları ve Öğretim Yüksek Lisans Programı Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Programları ve Öğretim Yüksek Lisans Programı (Tezsiz, 2. Öğretim) |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | İbrahim KOCABAŞ |
| Asistan(lar)ı | Bünyamin Bavlı, Belkıs KARABIYIK |
| Dersin Amacı | Bu derste öğrencilere; mentörlük sürecinin program geliştirme sürecine nasıl entegre edildiği, hem teorik hem de uygulamalı olarak verilmesi hedeflenmektedir. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Mentörlük kavramının eğitim sürecindeki önemi, mentörlük modelleri, uygulama örnekleri, ihtiyaca yönelik mentörlük programının geliştirilip uygulanması. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenci, ilk ve orta öğretime devam eden öğrencilerin, ihtiyaçlarına uygun (akademik, sosyal ve duyuşsal alanda) mentörlük programının öazelliklerini açıklar.
- Bu dersi alacak öğrenciler, ilk öğretime devam eden öğrencilerin, ihtiyaçlarına uygun (akademik, sosyal ve duyuşsal alanda) mentörlük programının tasarlamasını yapar.
- Bu dersi alacak öğrenciler, orta öğretime devam eden öğrencilerin, ihtiyaçlarına uygun (akademik, sosyal ve duyuşsal alanda) mentörlük programının uygulamasını yapar.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Mentörlük kavramı ve eğitim sürecindeki önemi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi |
| 2 | Mentörlük kavarmının tarihsel gelişimi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi |
| 3 | Mentörlüğün kuramsal temelleri | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi |
| 4 | Etkili mentörlük için izlenmesi gereken stratejiler | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi |
| 5 | Ülkemizde ve dünyada uygulanan mentörlük modellerinin incelenmesi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi |
| 6 | Ülkemizde ve dünyada uygulanan mentörlük modellerinin etkliliğinin karşılaştırılması | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi |
| 7 | Vize | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi |
| 8 | Mentörlük modelleri ve geliştirilmesi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi |
| 9 | Uygulandığı yere göre mentörlük | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi |
| 10 | Yapısına göre mentörlük | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi |
| 11 | İşelevine göre mentörlük | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi |
| 12 | Özel topluluklarda mentörlük | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi |
| 13 | Örnek mentörlük uygulamasının yapılması | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi |
| 14 | Örnek mentörlük uygulamasının sınıfta uygulanması | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi |
| 15 | Örnek mentörlük uygulamasının sınıfta uygulanması | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analiz edilmesi |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | 2 | 15 |
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 2 | 15 |
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | 1 | 15 |
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 15 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | 2 | 15 | |
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 2 | 28 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | 1 | 40 | |
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 16 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 32 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|