| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Proje 2 | MIM5126 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Mimarlık ABD Bilgisayar Ortamında Mimarlık Yüksek Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Mimarlık Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Meral Erdoğan |
| Dersi Veren(ler) | Çiğdem Polatoğlu |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Bilgisayarın bir araç, ortam ve ortak olarak anlaşılması. Proje dersi kapsamında,çeşitli tasarım problemleri ele alınacaktır. Süreç içerisinde her öğrenci bir güncel tasarım ve bir güncel üretim tekniği üzerinde uzmanlık geliştirecektir. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Bilgisayarın tasarımda alternatif kullanımları/ Geleneksel bağlamcı yaklaşıma karşı tematik yaklaşım / Bilgisayar bir ortam ve araç olarak sunduğu olanakların araştırılması. •Komplex mimari sistemlerin parça bütün ilişkisi içerisinde incelenmesi •Proje -1 de öğrenilen güncel tasarım teknolojilerine deneysel bir yaklaşım getirilmesi |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Bilgisayarın bir ortam ve araç olarak sunduğu olanakların öğrenilmesi
- Güncel bir tasarım ve üretim tekniği üzerine uzmanlık geliştirme
- Komplex mimari sistemleri parça bütün ilişkisi içerisinde değerlendirebilme becerisini edinme
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Tanıtım | NA |
| 2 | Öğrenci sunumları | NA |
| 3 | Arazi analizlerinin değerlendirilmesi. Konsept çalışmalara başlanması. | NA |
| 4 | Tasarım sunumları | NA |
| 5 | Tasarım sunumları | NA |
| 6 | 1.jüri, konsept fikirlerinin değerlendirilmesi | NA |
| 7 | Render ve sunum tekniklerinin anlatımı | NA |
| 8 | Ara Jüri | NA |
| 9 | Görsel programlama, grasshopper’a giriş. Tasarımın bir modulunun çıkartılarak küçük ölçekte çalışılmaya başlanması | NA |
| 10 | Farklı ölçekli tasarım yaklaşımına daır sunu ve proje değerlendirmesi | NA |
| 11 | Tasarım sunumları | NA |
| 12 | 3. jüri | NA |
| 13 | Tasarım sunumları | NA |
| 14 | Sunum teknikleri değerlendirmesi | NA |
| 15 | Değerlendirme | NA |
| 16 | Değerlendirme | NA |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 16 | 10 |
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 8 | 10 |
| Ödev | 15 | 10 |
| Sunum/Jüri | 2 | 10 |
| Projeler | 3 | 10 |
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 2 | 20 |
| Final | 1 | 30 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 4 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 15 | 4 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 8 | 3 | |
| Projeler | 3 | 4 | |
| Sunum / Seminer | 2 | 3 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 3 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|