| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Özürlü Ve Yaşlılar İçin Mimari Tasarım İlkeleri | MIM5413 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar |
|---|
| Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Mimarlık ABD Mimari Tasarım Yüksek Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Mimarlık Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Aslı Sungur Ergenoğlu |
| Dersi Veren(ler) | Çiğdem Polatoğlu |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Engelli, yaşlı, çocuk da dahil olmak üzere her kullanıcıya ilişkin sorunların tartışılması ve açık/kapalı mekan düzenlemelerinde kullanıcı gereksinmelerine uygun tasarım ilkelerinin irdelenmesi. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Türkiye’nin kentleşme ve endüstrileşmedeki gelişmelerine paralel olarak ortaya çıkan kentlerdeki özürlü ve yaşlılara ilişkin sorunlar / Bu grupların yaşantısını engellemeyecek mimari çevrenin tasarlanması / Çeşitli fonksiyonlu binalar, açık mekanlar, ulaşım ve sirkülasyon alanları / Çeşitli kullanıcı özellikleri / Sosyal ve ekonomik planlama sorunları. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Eleştirel Düşünme Becerisi
- Araştırma ve Değerlendirme Becerisi
- Çevre ve Tasarım ilişkisi
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | DERSİN TANIMI, İÇERİĞİN İRDELENMESİ Çalışma planı | okuma listesi |
| 2 | Farklı insanlık halleri, Engellilik türleri, Engel türleri | NA |
| 3 | Farklı insanlık halleri ve tasarım ilişkisi | NA |
| 4 | Kapsayıcı tasarım, Evrensel tasarım kavramı ve uygulama alanları Yardımcı Teknoloji | NA |
| 5 | Çalışma konusu seçimi ve tartışılması | NA |
| 6 | Genel ölçütler, alan gereksinimi ve erişme uzaklıkları | NA |
| 7 | Herkes için dış mekan tasarımı | NA |
| 8 | Çalışma ara teslim, sunum ve irdelenmelerin yapılması | NA |
| 9 | Ara Sınav | NA |
| 10 | Herkes için Dış mekan tasarımı: Ulaşım | NA |
| 11 | Herkes için dış mekan tasarımı: Dolaşım | NA |
| 12 | Ulaşılabilirlik değerlendirme analizi | NA |
| 13 | Çalışma raporlarının tartışılması | NA |
| 14 | Çalışma raporlarının tartışılması | NA |
| 15 | Genel değrlendirme | NA |
| 16 | Final Sınavı | NA |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 14 | 30 |
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | 1 | 10 |
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | 2 | 10 |
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 10 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | 1 | 20 | |
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 2 | 40 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | 2 | 32 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|