| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Mimari Eleştiri | MIM5407 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Mimarlık ABD Mimari Tasarım Yüksek Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Mimarlık Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | Çiğdem Polatoğlu |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Mimari eleştiride farklı değerlendirme kriterlerini örnek binalar ve binaların bulundukları çevreler dikkate alınarak tanıtmak /Çeşitli örnekler üzerinde uygulamalar yaparak öğrencilerin mimari eleştiri becerilerini geliştirmek/ Kapsamlı araştırma yapma becerilerini geliştirmek/Araştırma ve uygulama yoluyla mimarlık bilgilerini eleştirel bir bakış açısı ile değerlendirmek/Mimari eleştiri-mimari etik konularını değerlendirmek/ Tasarımda değerlendirme sürecine eleştirel bakışı genişletmek/ İstatistiksel veri analizi yöntemlerini kullanabilmek. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Mimarlıkta eleştiri kavramı / Eleştiride seçilecek kriterlerin araştırılması / Mimari tasarım formasyonu için gerekli olan sanat ve mimari kompozisyon ilkelerinin tanıtılması / Bu ilkelere bağlı olarak, öğrencilere mimari ürünleri çevreleri de kapsayacak şekilde fotoğraf, çizim ve üç boyutlu çalışmalarla kitle ve cephe analizlerinin yaptırılması. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Mimari eleştiri-mimari etik konularını değerlendirmek
- Tasarımda değerlendirme sürecine eleştirel bakışı genişletmek
- Araştırma ve uygulama yoluyla mimarlık bilgilerini eleştirel bir bakış açısı ile değerlendirmek
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Mimarlıkta eleştiri kavramı | Okuma |
| 2 | Eleştiride seçilecek kriterlerin araştırılması | Okuma |
| 3 | Mimari tasarım formasyonu için gerekli olan sanat ve mimari kompozisyon ilkelerinin tanıtılması | Okuma |
| 4 | Mimari tasarım formasyonu için gerekli olan sanat ve mimari kompozisyon ilkelerinin tanıtılması | Okuma |
| 5 | Mimarlık tarihinin önemli binalarının mimari eleştirisi | Okuma |
| 6 | Bu ilkelere bağlı olarak, öğrencilere mimari ürünleri çevreleri de kapsayacak şekilde fotoğraf, çizim ve üç boyutlu çalışmalarla kitle ve cephe analizlerinin yaptırılması | Okuma ve mimari çizim |
| 7 | Bu ilkelere bağlı olarak, öğrencilere mimari ürünleri çevreleri de kapsayacak şekilde fotoğraf, çizim ve üç boyutlu çalışmalarla kitle ve cephe analizlerinin yaptırılması | Okuma ve mimari çizim |
| 8 | Vize Sınavı | NA |
| 9 | Öğrenci sunumları | NA |
| 10 | Öğrenci sunumları | NA |
| 11 | Öğrenci sunumları | NA |
| 12 | Öğrenci sunumları | NA |
| 13 | Öğrenci sunumları | NA |
| 14 | Öğrenci sunumları | NA |
| 15 | Öğrenci sunumları | NA |
| 16 | Final Sınavı | NA |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | 1 | 10 |
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | 1 | 20 |
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 30 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | 1 | 32 | |
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 2 | 40 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | 1 | 60 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|