| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Yapıda Bölgesel ve Çevresel Koşullar | MIM5417 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Mimarlık ABD Mimari Tasarım Yüksek Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Genel Kültür Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Mimarlık Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Yasemen Say Özer |
| Dersi Veren(ler) | Çiğdem Polatoğlu |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Mimari tasarımda bölgesel ve çevresel koşulların farkındalığını sağlamak, zaman sürecinde çevrede olabilecek değişimlerin analizinin ve gelecekteki boyutlarının araştırılmasının önemini kavratmak. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Bölgenin doğal, sosyo-ekonomik ve teknolojik bütünlüğü içinde “mimari -toplum” ilişkisinin bölgesel ayırıcılar açısından incelenmesi. Zaman içinde, toplumsal gelişime bağlı olarak çevredeki değişimlerin tespit edilmesi ve farklılıkların mimari tasarıma yansıması. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Mimari tasarımda bölgesel ve çevresel koşulların farkındalığı sağlamak
- Zaman sürecinde çevrede olabilecek değişimlerin analizinin ve gelecekteki boyutlarının araştırılmasının önemini kavramak
- Doğal, sosyo-ekonomik ve teknolojik bütünlük içinde “mimari -toplum” ilişkisinin bölgesel ayırıcılar açısından incelenme becerisini kazanmak.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Tanışma, dersin içeriği hakkında genel bilgilendirme | NA |
| 2 | Berlin kenti örneğinden bölgesel özelliklerin tespiti | NA |
| 3 | Bölgesel ve çevresel değişimlerin kentsel açık alanlarda etkilerinin incelenmesi | NA |
| 4 | Bölgesel ve çevresel değişimlerin kentsel açık alanlarda etkilerinin incelenmesi, Potsdamer Meydanı üzerinden... | NA |
| 5 | Bölgesel ve çevresel değişimlerin kentsel açık alanlarda etkilerinin incelenmesi, Potsdamer ve Liepziger Meydanları üzerinden... | NA |
| 6 | Bölgesel ve çevresel değişimlerin kentsel açık alanlarda etkilerinin incelenmesi, Mehring Meydanı üzerinden... | NA |
| 7 | Ara Değerlendirme – Sunumlar | NA |
| 8 | Bölgesel ve çevresel değişimlerin yapısal ölçekte etkilerinin incelenmesi ( Yönetim yapıları) | NA |
| 9 | Bölgesel ve çevresel değişimlerin yapısal ölçekte etkilerinin incelenmesi (Ulaşım Yapıları) | NA |
| 10 | Bölgesel ve çevresel değişimlerin yapısal ölçekte etkilerinin incelenmesi (Kültürel Yapılar) | NA |
| 11 | Bölgesel ve çevresel değişimlerin yapısal ölçekte etkilerinin incelenmesi (Müzeler) | NA |
| 12 | Bölgesel ve çevresel değişimlerin yapısal ölçekte etkilerinin incelenmesi (Ticaret Yapıları) | NA |
| 13 | Ara Değerlendirme – Sunumlar | NA |
| 14 | Ara Değerlendirme – Sunumlar devam | NA |
| 15 | Yorumlar ve Tartışma | NA |
| 16 | Final Sınavı | NA |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 12 | 10 |
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 13 | 15 |
| Ödev | 10 | 15 |
| Sunum/Jüri | 2 | 20 |
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | ||
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 13 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 10 | 4 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 13 | 3 | |
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | 2 | 30 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | |||
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|