| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) | 
|---|---|---|---|---|---|---|
| İnşaat Projelerinde Zaman Yönetimi | INS5810 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 | 
| Önkoşullar | Yok | 
|---|
| Yarıyıl | Güz | 
|---|
| Dersin Dili | Türkçe | 
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | 
| Dersin Türü | Seçmeli @ İnşaat Mühendisliği ABD Yapı İşletmesi Yüksek Lisans Programı (Tezsiz, 2. Öğretim) | 
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri | 
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze | 
| Dersi Sunan Akademik Birim | İnşaat Mühendisliği Bölümü | 
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | Mehmet M. Berilgen | 
| Asistan(lar)ı | 
| Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı ögrencilere proje planlama ve zaman yönetiminin teorik temellerinin ve pratik tekniklerinin öğretilmesidir | 
|---|---|
| Dersin İçeriği | Alternatif planlama araçları, Netvork modeller, Kritik yol yöntemi, Bilgisayarlı planlama, Kaynak planlaması, Proje İzleme ve Kontrol, Probabilistik Planlama | 
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 
 | 
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok | 
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, inşaat projelerinde planlama ve zaman yönetiminin temellerini ve alternatif metodların kullanılmasını öğrenebileceklerdir.
- Kritik yol yöntemi ile öğrenciler inşaat projelerindeki aktivitelerin tanımlayabilecek, iş kırılımlarını oluşturabilecek, Network diagramı oluşturabilecek, zaman yönetimi hesaplarını yapabilecektirler.
- Öğrenciler, bir inşaat projesi için gerekli kaynaklar hakkında bilgi sahibi olacak ve kaynak tahsisi ve kaynak seviyelendirme ile ilgili teknikleri uygulayabileceklerdir.
- Öğrenciler, izleme, değerlendirme ve proje performansını kontrol etme konularında temel kavramlar ve teknikler hakkında bilgi sahibi olabilecektirler.
- Öğrenciler, Primavera programını inşaat projelerinde planlama ve kontrol aracı olarak kullanabileceklerdir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Planmaya Giris | Ders kitabı / İlgili Bölüm | 
| 2 | Alternatif Planlama Araclari, Bar Chart Ile Planlama | Ders kitabı / İlgili Bölüm | 
| 3 | Network Model Olusturulmasi;Aktivite Surelerinin Tayini | Ders kitabı / İlgili Bölüm | 
| 4 | Precedence Diagram, Kritik Yol Yontemi | Ders kitabı / İlgili Bölüm | 
| 5 | Planlama Ve Kontrolde Bilgisayar Kullanimi | Ders kitabı / İlgili Bölüm | 
| 6 | Kaynak Atamasi Ve Kaynak Dengelemesi | Ders kitabı / İlgili Bölüm | 
| 7 | Planlama Ve Maliyet Kontrol | Ders kitabı / İlgili Bölüm | 
| 8 | Yılıcı Sınavı | |
| 9 | Proje Izleme Ve Kontrolu | Ders kitabı / İlgili Bölüm | 
| 10 | Kontratlarda Sure Yonetimi | Ders kitabı / İlgili Bölüm | 
| 11 | Proje yönetiminde belirsizlik yönetimi, risk yönetimi | Ders kitabı / İlgili Bölüm | 
| 12 | Lineer Planlama | Ders kitabı / İlgili Bölüm | 
| 13 | PERT YONTEMI (Yilici Sinavi 2) | Ders kitabı / İlgili Bölüm | 
| 14 | Proje sunumları/ | |
| 15 | Proje sunumları/ | |
| 16 | Fınal Sınavı | 
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 14 | 10 | 
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | 1 | 30 | 
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 30 | 
| Final | 1 | 30 | 
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü | 
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 14 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 8 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | 1 | 20 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 30 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok | 
|---|
 
                 
                        
                         
                        
                         
                 
                