| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Biyokonjugasyon | BYM6102 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Biyomühendislik ABD Biyomühendislik Doktora Programı |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Biyomühendislik Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | Sevil Yücel |
| Asistan(lar)ı | Serap Acar Derman |
| Dersin Amacı | 1. Disiplinlerarası çalışmayı öğrenmek. 2. Gelişen teknolojilerin öğrenimini sağlamak. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Giriş/ Biyomoleküllerin ve modifiye edici maddelerin reaktif grupları/ Çapraz bağlama reaktifleri: homobifonksiyonel reaktifler, heterobifonksiyonel reaktifler, sıfır uzunluklu reaktifler/Kovalent bağlanma,iyonik ve hidrofobik etkileşim, geçiş metal iyonları ile çapraz bağlanma/ Yöntemler, analizler ve komplikasyonlar/ Kimyasal çapraz bağlamanın çözünen taşıyıcılara-proteinler, polisakkaridler, nükleik asidler, suda çözünen sentetik polimerler ve polielektrolitlere uygulanması/Katı hal matrikslerle konjugasyon/ Membran proteinlerinin, peptidlerin,polisakkaritlerin ve nukleik asitlerin sentetik polimerlerle çapraz bağlanması/ Enzim immünokonjugatlarının ve diğer immünassay bileşenlerinin hazırlanması/ Tedavi amaçlı immünotoksinlerin ve diğer ilaç konjugatlarının hazırlanması/ Biyomoleküllerin katı matrikslere konjugasyonu/ Antijenlerin polimer sistemlere konjugasyonu/ Hidrate tersinir misel sistemlerinde biyokonjugasyon/ Hedefleyici biyokonjugatlar ve diğer uygulamalar ;problemler ve perspektifler, konunun geleceği. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenci problemleri mühendislik ekipman ve metodları ile çözmeyi öğrenir.
- Öğrenciler yeni endüstriyel uygulamalarda deneyim kazanırlar.
- Öğrenciler bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme becerisine sahip olurlar.
- Öğrenciler biyokonjugasyon alanında makale hazırlamayı öğrenirler.
- Öğrenciler disiplinlerarası alanda kendini sürekli yenileme becerisi kazanırlar.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş, Biyomoleküllerin ve modifiye edici maddelerin reaktif grupları | Ders Kitabı 1,2 |
| 2 | Sentetik polimerlerin ve modifiye edici maddelerin reaktif grupları | Ders Kitabı 1,2,3 |
| 3 | Çapraz bağlama reaktifleri: homobifonksiyonel reaktifler, heterobifonksiyonel reaktifler, sıfır uzunluklu reaktifler | Ders Kitabı 1,2 |
| 4 | Kovalent bağlama, iyonik ve hidrofobik etkileşim, geçiş metal iyonları ile bağlama, mekanizması, yöntemler, analizler ve komplikasyonlar | Ders Kitabı 1,2,3 |
| 5 | Kimyasal çapraz bağlamanın suda çözünebilen taşıyıcılar- proteinler,polisakkaridler, nükleik asidler, sentetik polimerler ve polielektrolitlere uygulanması | Ders Kitabı 1,2,3 |
| 6 | Kimyasal çapraz bağlamanın suda çözünebilen taşıyıcılar- proteinler,polisakkaridler, nükleik asidler, sentetik polimerler ve polielektrolitlere uygulanması | Ders Kitabı 1,2,3 |
| 7 | Membran proteinlerinin, peptidlerin, polisakkaritlerin ve nukleik asitlerin sentetik polimer taşıyıcılara çapraz bağlanması | Ders Kitabı 1,2 |
| 8 | Enzim immünokonjugatlannın ve diğer immünassay bileşenlerinin hazırlanması | Ders Kitabı 1,2 |
| 9 | Ara sınav | Ders Kitabı |
| 10 | Tedavi amaçlı immünotoksinlerin ve diğer ilaç konjugatlarının hazırlanması | Ders Kitabı 1,2,3 |
| 11 | Biyomoleküllerin katı matrikslere konjugasyonu; | Ders Kitabı 1,2 |
| 12 | Antijenlerin polimer sistemlere konjugasyonu | Ders Kitabı 1,2,3 |
| 13 | Hidrate tersinir misel sistemleri ve bu sistemlerde biyokonjugasyon | Ders Kitabı 1,2,3 |
| 14 | Hedefleyici biyokonjugatlar ve diger uygulamalar; problemler ve perspektifler, konunun geleceği | Ders Kitabı 1,2 |
| 15 | Hedefleyici biyokonjugatlar ve diger uygulamalar; problemler ve perspektifler, konunun geleceği | Ders Kitabı 1,2 |
| 16 | Final | Ders Kitabı |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 1 | 15 |
| Sunum/Jüri | 1 | 15 |
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 30 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 14 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 1 | 30 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | 1 | 25 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 36 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 50 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|