| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Ayrık Matematik ve Kombinatorik | BLM5203 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar |
|---|
| Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Bilgisayar Mühendisliği ABD Bilgi Teknolojileri Yüksek Lisans Programı (Tezsiz, 2. Öğretim) Seçmeli @ Bilgisayar Mühendisliği ABD Bilgi Teknolojileri Yüksek Lisans Programı (Tezsiz, 2. Öğretim, İngilizce) |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Bilgisayar Mühendisliği Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Banu Diri |
| Dersi Veren(ler) | Banu Diri |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Matematiksel gerçeklerin ayrıntılarını öğrenmek, nasıl kullanacağımızı bilmek ve matematiksel düşünmeyi sağlamak |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Mantık, Kümeler ve Fonksiyonlar; Algoritmanın Temelleri, Sayılar ve Matrisler; Hesaplama Teknikleri; Bağıntılar; Kromatik Polinomlar; Graflar; Ağaçlar; Boole Cebri; Çıkışlı ve Çıkışsız Sonlu Durum Makineleri |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenci, matematiksel model oluşturmanın temellerini öğrenecektir.
- Öğrenci, matematiksel kavramları ve terminoloji öğrenecektir.
- Öğrenci, özyinelemeli tanımların nasıl kullanılacağını ve analiz edileceğini bilecektir.
- Öğrenci, farklı tiplerdeki ayrık yapıların nasıl kullanılacağını anlayacaktır.
- Öğrenci, matematiksel ispatların nasıl gerçekleştirileceğini bilecektir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Matematiğin Dili | Discrete Mathematics and Its Applications Bölüm 1 |
| 2 | Mantık, Kümeler ve Fonksiyonlar-I | Discrete Mathematics and Its Applications Bölüm 2 |
| 3 | Mantık, Kümeler ve Fonksiyonlar-II | Discrete Mathematics and Its Applications Bölüm 2 |
| 4 | Algoritmalar ve Algoritmaların Karmaşıklığı | Discrete Mathematics and Its Applications Bölüm 3 |
| 5 | Hesaplama Teknikleri | Discrete Mathematics and Its Applications Bölüm 7 |
| 6 | Bağıntılar-I | Discrete Mathematics and Its Applications Bölüm 8 |
| 7 | Bağıntılar-II | Discrete Mathematics and Its Applications Bölüm 8 |
| 8 | Graf Teori - I | Discrete Mathematics and Its Applications Bölüm 9 |
| 9 | Graf Teori - II | Discrete Mathematics and Its Applications Bölüm 9 |
| 10 | Kromatik Polinomlar | Discrete Mathematics, R. Johnsonbaugh |
| 11 | Ağaçlar ve Uygulamaları-I | Discrete Mathematics and Its Applications Bölüm 10 |
| 12 | Ağaçlar ve Uygulamaları-II | Discrete Mathematics and Its Applications Bölüm 10 |
| 13 | Rekürans Bağıntıları | Discrete Mathematics, R. Johnsonbaugh Bölüm 5 |
| 14 | Çıkışlı ve Çıkışsız Sonlu Durum Makineleri | Discrete Mathematics, R. Johnsonbaugh Bölüm 12 |
| 15 | Uygun Zamanlarda 2 adet Ara Sınav | 2 adet Vize sınavı Yapılacak |
| 16 | Final Sınavı | Final Sınavı Yapılacak |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 2 | 60 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 50 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 3 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 3 | 4 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 5 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 7 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|