| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) | 
|---|---|---|---|---|---|---|
| Osmanlıdan Cumhuriyete Fikir Hareketleri | ATA6111 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 | 
| Önkoşullar | Yok | 
|---|
| Yarıyıl | Güz | 
|---|
| Dersin Dili | Türkçe | 
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Doktora | 
| Dersin Türü | Zorunlu @ Atatürk İlk. ve İnk. Tar. ABD Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Doktora Programı | 
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri | 
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze | 
| Dersi Sunan Akademik Birim | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Bölümü | 
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Ercan Karakoç | 
| Dersi Veren(ler) | Ercan Karakoç | 
| Asistan(lar)ı | 
| Dersin Amacı | Cumhuriyet dönemindeki politik yaşamı etkileyen fikir akımlarını, oluşum ve gelişim süreçleri açısından analiz etmek | 
|---|---|
| Dersin İçeriği | Fransız Devrimi, Tanzimat ve Meşrutiyet düşünce hayatı ve fikir adamları, siyasi düşünce tarihi, politik fikir hareketleri, pozitivist-Materyalist yaklaşımla geleneksel kültürün çatışması. | 
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 
 | 
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok | 
Ders Öğrenim Çıktıları
- Çoğunlukla reform süreci üzerinde yoğunlaşan Türk modernleşme tarihi dersini, yakın dönem Türk Düşünce Tarihinin verileriyle zenginleştirmek; Felsefe Tarihi ile ilgili program ve dersleri, Tarih Disiplininin kazanımlarıyla takviye etmek
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Fransız Devrimi ve Etkileri | |
| 2 | Tanzimat Dönemi Düşünce Hayatı | |
| 3 | I. Meşrutiyet Dönemi ve İlk Düşünsel Kırılmalar | |
| 4 | II. Meşrutiyet Dönemi ve Türk Devrim Tarihi Sürecinin Başlaması | |
| 5 | Ara Sınava Hazırlık | |
| 6 | Ara Sınav | |
| 7 | Osmanlıcılık ve Devleti Yapay Olarak Ayakta Tutma Çabası | |
| 8 | Sosyalizmin İlk Etkileri | |
| 9 | Türkçülük, Milliyetçilik, Turancılık | |
| 10 | Batıcılık ve Türk Aydının Mihver Değiştirmesi | |
| 11 | İslamcılık ve İslam Birliği Politikası | |
| 12 | Ziya Gökalp: Türkleşmek İslamlaşmak Muasırlaşmak | |
| 13 | Öğrenci Sunumları | |
| 14 | Final Sınavına Hazırlık | |
| 15 | Final Sınavı | |
| 16 | 
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 1 | 20 | 
| Sunum/Jüri | 1 | 10 | 
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 30 | 
| Final | 1 | 40 | 
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü | 
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 5 | 8 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | 1 | 20 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 25 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 35 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok | 
|---|
 
                 
                        
                         
                        
                         
                 
                