| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) | 
|---|---|---|---|---|---|---|
| Modernlik ve Tarih Üzerine Okumalar | ATA6104 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 | 
| Önkoşullar | Yok | 
|---|
| Yarıyıl | Bahar | 
|---|
| Dersin Dili | Türkçe | 
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Doktora | 
| Dersin Türü | Seçmeli @ Atatürk İlk. ve İnk. Tar. ABD Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Doktora Programı | 
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri | 
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze | 
| Dersi Sunan Akademik Birim | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Bölümü | 
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | Ercan Karakoç | 
| Asistan(lar)ı | 
| Dersin Amacı | Yirminci yüzyıl modern akımlarını tarihsel ve kültürel bağlamlarında tanıtmak ve incelemek | 
|---|---|
| Dersin İçeriği | Modernist akımların yapısal çözümlemesi ve disiplinlerarası yaklaşımlar | 
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 
 | 
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok | 
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, kuramsal alt yapı kazanacak
- Öğrenciler, analitik beceriler geliştirecek
- Öğrenciler, Sosyal Bilimlerin farklı sahaları arasında diyalog geliştirecek
- Öğrenciler, içinde bulunduğumuz zamanı ve mekanı anlamak için kuramı kullanma becerisi edinecek
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | 20. yüzyıl başında Avrupa’nın temel sorunsalları | Berman | 
| 2 | Toplum-kültür ilişkisi | Sennett | 
| 3 | Yeni toplumsal duzen ve modernlik | Hetherington | 
| 4 | Yeni toplumsal duzen ve modernlik | Tester | 
| 5 | Modernlik ve kent iliksisi | Frisby | 
| 6 | Modernlik ve Toplumsal cinsiyet sorunsalına yaklaşımlar | Pateman | 
| 7 | Modernlik ve Toplumsal cinsiyet sorunsalına yaklaşımlar | Wilson | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Modern demokrasilerin yapıları ve totaliter rejim örnekleri | Bobbio | 
| 10 | Modernliğin eleştirisi ve siyasi alanın parçalanması | Mouffe | 
| 11 | Moderniteye karşı çıkanlar; Postkoloniyel Kuram, Edward Said | Said | 
| 12 | Moderniteye karşı çıkanlar; Postkoloniyel Kuram, Bhabha, Spivak, Chakrabarty | Young | 
| 13 | Alternatif modernlikler | Lash and Friedman | 
| 14 | Öğrenci sunumları | |
| 15 | Öğrenci sunumları | |
| 16 | Final | 
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | 1 | 30 | 
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 30 | 
| Final | 1 | 40 | 
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü | 
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 8 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | 1 | 15 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 35 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok | 
|---|
 
                 
                        
                         
                        
                         
                 
                