| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Sosyal Tarih | IKT3571 | 3 | 5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar |
|---|
| Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ İktisat Lisans Programı (2. Öğretim) Seçmeli @ İktisat Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Genel Kültür Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | İktisat Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Yasemin Asu Çırpıcı |
| Dersi Veren(ler) | Murat Donduran |
| Asistan(lar)ı | Alaaddin Tok |
| Dersin Amacı | Dünyada ve Türkiye’de toplumsal alandaki gelişmelerin tarihini öğretmek. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Dünyada, Türkiye’de Sosyal Tarih kentleşme, kültür ve eğitim ana başlıkları altında incelenecektir. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Osmanlı ve Türkiye arasında sosyal tarih açısından karşılaştırma yapabilecektir.
- Öğrenciler İktisat bilimi ile sosyal konular arasındaki ilişkileri gözlemleyebilecektir.
- Öğrenciler yeni analiz yöntemlerini ve yaklaşım biçimlerini kullanabilecektir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş | H.İnalcık Halil İnalcık, Osmanlı İmparatorluğu'nun Ekonomik ve Sosyal Tarihi 2 Cilt / 1600- 1914, |
| 2 | Osmanlı devletinin sosyal yapısı | H.İnalcık Halil İnalcık, Osmanlı İmparatorluğu'nun Ekonomik ve Sosyal Tarihi 2 Cilt / 1600- 1914, |
| 3 | Eğitim Klasik Dönem | İlhan Tekeli- Yahya Akyüz Eğitim Tarihi |
| 4 | Ondokuzuncu Yüzyılda eğitim alanındaki gelişmeler | İlhan Tekeli- Yahya Akyüz Eğitim Tarihi |
| 5 | İkinci Meşrutiyet Döneminde Eğitim | İlhan Tekeli- Yahya Akyüz Eğitim Tarihi |
| 6 | Osmanlı Kültürü ve gündelik yaşam | S Faroqhi, Osmanlı Kültürü ve Gündelik Yaşam |
| 7 | vize | |
| 8 | Osmanlı Kentleri -sunumlar | P.Dumont, F.Georgeon, Modernleşme Sürecinde Osmanlı Kentleri, Tarih Vakfı |
| 9 | Osmanlı Liman Kentleri-sunumlar | Ç.Keyder, E.Özveren, D.Quataert, Doğu Akdeniz’de Liman Kentleri, Tarih Vakfı |
| 10 | Osmanlı İmparatorluğunda Kent Hayatı-sunumlar | Suraiya Faroqhi Osmanlıda kentler ve kentliler |
| 11 | Kentleşme ve Tüketim-sunumlar | Nevin Coşar, Osmanlı’dan Cumhuriyet’e Tüketim Alışkanlıkları, Türkiye’de Esnaf ve Ticaret içinde, Tarih Vakfı |
| 12 | Cumhuriyet Döneminde Eğitim Politikası-sunumlar | Yahya Akyüz, Eğitim Tarihi |
| 13 | İkinci Dünya Savaşı Yıllarında Eğitim -sunumlar | Yahya Akyüz, Eğitim Tarihi |
| 14 | Cumhuriyet Döneminde Kentleşme -sunumlar | Kemal Karpat, Türkiye’de Toplumsal Dönüşüm, İmge |
| 15 | Kültür ve Eğitim-sunumlar | Türk Hümanizması, Suat Sinanoğlu |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 1 | 20 |
| Sunum/Jüri | 1 | 20 |
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 20 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 2 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 1 | 10 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | 1 | 10 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 25 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|