| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Bağlama 5 | MTP3121 | 3 | 5 | 2 | 2 | 0 |
| Önkoşullar | MTP2122 Bağlama 4 |
|---|
| Yarıyıl | Güz |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Müzik Toplulukları Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Müzik ve Sahne Sanatları Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Devrim Canen |
| Dersi Veren(ler) | Turan Sağer |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Bağlama hakkında temel bilgilere sahip olma. Temel tavırlar ve çalım teknikleri uygulamaları ile teknik çalışmalar yapabilme. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Bağlama ile ilgili temel bilgiler / Teknik ve tavır çalışmaları / İcracılık tekniği geliştirme |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenci, bağlama hakkındaki temel bilgileri edinerek, ilgili kaynakları değerlendirebilir.
- Başlangıç seviyesinde tavır çalışmalarıyla tezene vuruşlarını geliştirebilir.
- Yazma – uygulama yöntemini kullanarak kendi egzersizlerini enstrümanıyla seslendirebilir.
- Tüm çalışmalar sonucu tüm teknileri uygulayarak kendine özgü çalım tekniği oluşturabilir.
- Anadolu halk müziği hakkında alan araştırması yapabilir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Bozuk Düzende Kayseri Tavrına giriş ve hakkında bilgi. | NA |
| 2 | Bozuk Düzende Kayseri Tavrı ile “Saz Havası” eser çalışması. | NA |
| 3 | Bozuk Düzende Kayseri Tavrı ile “Saz Havası” eser çalışmasına devam. | NA |
| 4 | Bozuk düzende RE karar Kayseri Tavrı ile “Sinsin” eser çalışması. | NA |
| 5 | Ödev çalışması Kayseri tavrı ile etüd yazımı ve icrası. | NA |
| 6 | Ödevlerin kontrolü,yazılan etüdlerin icrası. | NA |
| 7 | Bozuk düzende RE karar Kayseri Tavrı ile “Sinsin” eser çalışmasına devam. | NA |
| 8 | Vize: 2.ve 4. Hafta çalışılan eserlerin icrası. | NA |
| 9 | Bağlama Düzeni ile “Erzincan Düz Halayı” eseri çalışması.Halaylar hakkında bilgi. | NA |
| 10 | Bağlama Düzeni ile “Erzincan Düz Halayı” eseri çalışmasına devam. | NA |
| 11 | Bağlama Düzeni ile “Erzincan Düz Halayı” eseri çalışmasına devam. | NA |
| 12 | Şelpe tekniği etüd çalışmaları. | NA |
| 13 | Şelpe Tekniği ile “Hançer Barı” eseri çalışması. | NA |
| 14 | Şelpe Tekniği ile “Hançer Barı” eseri çalışmasına devam. | NA |
| 15 | Şelpe Tekniği ile “Hançer Barı” eseri çalışmasına devam. | NA |
| 16 | Final: Bozuk Düzen Kayseri Tavrı ile “Saz Havası ve Sinsin”,Bağlama düzeni ile “Erzincan Düz Halayı” ve Şelpe Tekniği ile “Hançer Barı” eserlerinin icrası. | NA |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 16 | 10 |
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 1 | 20 |
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 30 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 2 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | 16 | 2 | |
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 5 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 1 | 5 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 4 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 4 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|