| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Bağlama 2 | MTP1122 | 3 | 5 | 2 | 2 | 0 |
| Önkoşullar | MTP1121 Bağlama 1 |
|---|
| Yarıyıl | Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Müzik Toplulukları Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Müzik ve Sahne Sanatları Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Devrim Canen |
| Dersi Veren(ler) | Turan Sağer |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Bağlama hakkında temel bilgilere sahip olma. Temel tavırlar ve çalım teknikleri uygulamaları ile teknik çalışmalar yapabilme. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Bağlama ile ilgili temel bilgiler / Teknik ve tavır çalışmaları / İcracılık tekniği geliştirme |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenci, bağlama hakkındaki temel bilgileri edinerek, ilgili kaynakları değerlendirebilir.
- Başlangıç seviyesinde tavır çalışmalarıyla tezene vuruşlarını geliştirebilir.
- Yazma – uygulama yöntemini kullanarak kendi egzersizlerini enstrümanıyla seslendirebilir.
- Tüm çalışmalar sonucu tüm teknileri uygulayarak kendine özgü çalım tekniği oluşturabilir.
- Anadolu halk müziği hakkında alan araştırması yapabilir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Silifke tavrına giriş.Genel bilgiler yöre ile ilgili sohbet. | NA |
| 2 | Bozuk Düzende Silifke tavrı ile “Başına Bağlamış Astar” eser çalışması. | NA |
| 3 | Bozuk Düzende Silifke tavrı ile “Başına Bağlamış Astar” eser çalışması. | NA |
| 4 | Bağlama düzeninde Silifke tavrı ile “Açıl Ey Ömrümün Varı” eser çalışması. | NA |
| 5 | Bağlama düzeninde Silifke tavrı ile “Açıl Ey Ömrümün Varı” eser çalışmasına devam.Ödev çalışması Silifke tavrı egzersizleri. | NA |
| 6 | Ödev kontrolü ve ödevlerin dinlenilmesi.1. Ve 4. Haftada çalışılan eserlerin tekrarları. | NA |
| 7 | Bağlama düzeninde Silifke tavrı ile “Portakalım Tekerlendi” eser çalışması. | NA |
| 8 | Vize: 1. Ve 4. Hafta işlenen eserlerin icarası. | NA |
| 9 | Bağlama düzeninde Silifke tavrı ile “Portakalım Tekerlendi” eser çalışmasına devam. | NA |
| 10 | Bozuk düzende Silifke tavrı ile “Portakalım Tekerlendi” eser çalışması. | NA |
| 11 | Bağlama düzeninde Şelpe Tekniği ile “Tamzara” eser çalışması. | NA |
| 12 | Bağlama düzeninde Şelpe Tekniği ile etüd çalışması. | NA |
| 13 | Bağlama düzeninde Şelpe Tekniği ile “Tamzara” eser çalışmasına devam. | NA |
| 14 | Bağlama düzeninde Şelpe Tekniği ile “Tamzara” eser çalışmasına devam. | NA |
| 15 | Finale hazırlık: Geçen haftalarda çalışılan tüm eserlerin tekrarı. | NA |
| 16 | Final: Silifke tavrı ile icra edilen “Başına Bağlamış Astar ,Açıl Ey Ömrümün Varı ve Portakalım Tekerlendi” ve Şelpe tekniği ile icra edilen “Tamzara” eserlerinin icra edilmesi. | NA |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 16 | 20 |
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 1 | 20 |
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 2 | 20 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 2 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | 16 | 2 | |
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 4 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 1 | 5 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 4 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 4 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|