| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Temel Caz Bilgisi 2 | MTP4171 | 2 | 4 | 2 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | MTP3171 - Temel Caz Bilgisi 1 |
|---|
| Yarıyıl | Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Müzik Toplulukları Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Genel Kültür Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Müzik ve Sahne Sanatları Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Şenol Küçükyıldırım |
| Dersi Veren(ler) | Turan Sağer |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Caz topluluklarının enstrüman yapıları, Bb, Eb enstrümanlar, blues ve diğer formlar, 9,11,13’lü akorlar, alterasyonlar, 7’li akorlara ilişkin kulak eğitimi. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Cazın temel armonik, melodik, ritmik kavramlarının öğretilmesi. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Caz müziğini anlayabilirler.
- Caz'da analiz becerilerini geliştirebilirler.
- Müziği okuyup anlayabilirler.
- Blues müziği hakkında yeterli bilgiye sahip olabilirler.
- Swing müziği hakkında yeterli bilgiye sahip olabilirler.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Form analizi; AABA, ABA, AB ve diğer formlar, örnek analizler. | NA |
| 2 | Form analizi; AABA, ABA, AB ve diğer formlar, örnek analizler. | NA |
| 3 | Form analizi; AABA, ABA, AB ve diğer formlar, örnek analizler. | NA |
| 4 | Form analizi; AABA, ABA, AB ve diğer formlar, örnek analizler. | NA |
| 5 | Form analizi; AABA, ABA, AB ve diğer formlar, örnek analizler. | NA |
| 6 | Form analizi; AABA, ABA, AB ve diğer formlar, örnek analizler. | NA |
| 7 | Armonik algılama, transkripsiyon çalışmaları. | NA |
| 8 | Ara sınav / Armonik algılama, transkripsiyon çalışmaları. | NA |
| 9 | Armonik algılama, transkripsiyon çalışmaları. | NA |
| 10 | Armonik algılama, transkripsiyon çalışmaları. | NA |
| 11 | Armonik algılama, transkripsiyon çalışmaları. | NA |
| 12 | Armonizasyon ve çalgılamaya ait ilk kavramlar, uygulamalar. | NA |
| 13 | Armonizasyon ve çalgılamaya ait ilk kavramlar, uygulamalar. | NA |
| 14 | Armonizasyon ve çalgılamaya ait ilk kavramlar, uygulamalar. | NA |
| 15 | Armonizasyon ve çalgılamaya ait ilk kavramlar, uygulamalar. | NA |
| 16 | Final. | NA |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 12 | 20 |
| Laboratuar | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 |
| Arazi Çalışması | 0 | 0 |
| Derse Özgü Staj | 0 | 0 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 |
| Sunum/Jüri | 0 | 0 |
| Projeler | 0 | 0 |
| Seminer/Workshop | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar | 1 | 30 |
| Final | 1 | 50 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 2 | |
| Laboratuar | 0 | 0 | |
| Uygulama | 16 | 2 | |
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | |
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 4 | |
| Derse Özgü Staj | 0 | 0 | |
| Ödev | 0 | 0 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 0 | 0 | |
| Projeler | 0 | 0 | |
| Sunum / Seminer | 0 | 0 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 1 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 1 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|