| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Davul 6 | MTP3112 | 3 | 5 | 2 | 2 | 0 |
| Önkoşullar | MTP3111 - Davul 5 |
|---|
| Yarıyıl | Bahar |
|---|
| Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Müzik Toplulukları Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Müzik ve Sahne Sanatları Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Şenol Küçükyıldırım |
| Dersi Veren(ler) | Turan Sağer |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | • Jazz shuffle ve noktalı 16'lik notaları algılamak ve uygulama ve süpürge tekniği. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | • Jazz shuffle ve noktalı 16'lık notalar ve Süpürge kullanımı. Jazz tekniklerini (Jazz shuffle ve dottet 16th notes.) ve Süpürge kullanımını kavramak kisisel uygulamalarda özgün olmak. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Süpürge ve Caz Shuffle okuma ve çalma konularına ilişkin bilgiye, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlama becerisine sahip olurlar.
- Süpürge ve Caz Shuffle okuma ve çalma alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanarak alana özgü kuramsal, tarihsel, estetik ve teknik bilgiye sahip olurlar
- Süpürge ile Davul setinde okuma ve çalma konusunda bilgi sahibi olurlar
- Süpürge ve Caz Shuffle okuma ve çalma yöntemleri konusunda bilgi sahibi olarak çok boyutlu algılayabilme tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirirler.
- Süpürge ve Caz Shuffle ile ilgili özgün yapıtları meslektaşları ile paylaşabilir, sonuçlarını değerlendirebilirler ve kendi çalışmalarını eleştirel yöntemler kullanarak sorgulayabilirler.
- Süpürge ile ilgili İngilizce kaynakları izler ve kendi alanlarında yabancı meslektaşlarıyla iletişim kurabilirler.
- Müzik alanı konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkına vararak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilirler.
- Süpürge okuma ve çalmanın temel kavramlarını, ve 21.yy ‘ın çağdaş trampet çalma yönelimlerini yetkin bir şekilde özümseyebilir ve yaratıcı ürünler olarak ortaya koyabilirler.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Jazzda shuffle (okuma). | NA |
| 2 | Jazzda shuffle (okuma). | NA |
| 3 | Noktalı 16'lik notalar. | NA |
| 4 | Noktalı 16'lik notalar. | NA |
| 5 | Noktalı 16'lik notalar. | NA |
| 6 | shuffle Uygulamalar. | NA |
| 7 | shuffle Uygulamalar. | NA |
| 8 | Ara sınav / shuffle Uygulamalar. | NA |
| 9 | shuffle Uygulamalar. | NA |
| 10 | Süpürge Tekniği. | NA |
| 11 | Süpürge Tekniği. | NA |
| 12 | Süpürge Tekniği. | NA |
| 13 | Süpürge Tekniği. | NA |
| 14 | Süpürge Tekniği. | NA |
| 15 | Süpürge Tekniği. | NA |
| 16 | Final | NA |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 12 | 20 |
| Laboratuar | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 |
| Arazi Çalışması | 0 | 0 |
| Derse Özgü Staj | 0 | 0 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 |
| Sunum/Jüri | 0 | 0 |
| Projeler | 0 | 0 |
| Seminer/Workshop | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar | 1 | 30 |
| Final | 1 | 50 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 2 | |
| Laboratuar | 0 | 0 | |
| Uygulama | 16 | 2 | |
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | |
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 6 | |
| Derse Özgü Staj | 0 | 0 | |
| Ödev | 0 | 0 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 0 | 0 | |
| Projeler | 0 | 0 | |
| Sunum / Seminer | 0 | 0 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 1 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 1 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|